- ابراهیمی، مهرزاد؛ و چاکرزهی، عبدالوهاب، (1394). «ارتباط میان نرخ جرم و جنایت با تورم و بیکاری در ایران». پژوهشهای راهبردی مسایل اجتماعی ایران، دورۀ 4، شمارۀ 2، صص: 113-127.
- ادواری، بیژن، (1389). «اهمیت و جایگاه ویژه اقتصادی و فرهنگی صنایعدستی کشور و نقش تشکلهای تعاونی در توسعه این صنعت». مؤسسۀ پژوهشهای برنامهریزی واقتصاد کشاورزی، شمارۀ 2، صص: 25-30.
- ابراهیمپور، محسن؛ و ترکنژاد، احمد، (1381). «آموزش و بسط اشتغال در روستا». نشریۀ جهاد، شمارۀ 250-251، صص: 72-77.
- سلیمیفر، مصطفی، (1382). گسترش بر توسعۀ اقتصادی ایران. دانشگاه فردوسی مشهد.
- احمدیان، محمدعلی؛ علیزاده، کتایون؛ و بوکانی، رشید، (1395). «نقش گردشگری در توسعۀ روستایی شهرستان مریوان». نشریۀ جغرافیا، دورۀ 14، شمارۀ 51، صص:350-325.
- اسدی، احمد؛ و مذهبیان، مریم، (1395). «تحلیلی بر ضرورت رشد و توسعه اقتصاد روستایی؛ کشاورزی و دامپروری در اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن کریم». مطالعات منابع طبیعی، محیطزیست و کشاورزی، دورۀ 2، شمارۀ 6 (پیاپی 13)، صص: 34 - 17.
- ازکیا، مصطفی؛ و غفاری، غلامرضا، (1381). جامعهشناسی توسعه. انتشارات کلمه.
- استعلاجی، علیرضا، (1381). «بررسی و تحلیل رویکردها و راهبردهای توسعۀ روستایی ناحیهای». مجلۀ جهاد، شمارۀ 252، صص: 72-50.
- ازکیا، مصطفی؛ و غفاری، غلامرضا، (1381)، جامعهشناسی توسعه. انتشارات کلمه.
- الهی، شعبان؛ و حیدری، بهمن، (1387). مدیریت ارتباط با مشتری. تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به مؤسسۀ مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
- امینآقایی، مهرناز، (1387). «بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد صنایع کوچک از دیدگاه کارشناسان توسعۀ روستایی». نشریۀ روستا و توسعه، دورۀ 11، شمارۀ 4، صص: 146 - 125.
- تقدیسی، احمد؛ و نکویینایینی، سیدعلی، (1395). «تحلیل و اولویتبندی واحدهای اعتباری شرکتهای تعاونی روستایی براساس میزان دستیابی به توسعۀ پایدار روستایی استان اصفهان». نشریۀ راهبردهای توسعۀ روستایی، دورۀ 3، شمارۀ 3، صص: 414 - 397.
- حیدری، حسین؛ زرافشانی، کیومرث؛ و مرادی، خدیجه، (1394). «مدل کیفی کُنش سرمایۀ اجتماعی با فرآیند توسعۀ روستایی (مورد: روستای فارسینج در استان کرمانشاه)». نشریۀ اقتصاد فضا و توسعۀ روستایی، دورۀ 4، شمارۀ 1 (پیاپی 11)، صص: 146 - 131.
- حسینیانیگانه، نفیسه، (1385). بانک اطلاعات صنایعدستی ایران. معاونت صنایعدستی و هنرهای سنتی کشور، تهران: سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور.
- رضوانی، محمدرضا، (1381). «برنامهریزی توسعۀ روستایی (مفاهیم، راهبردها و فرآیندها)». مجلۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، دورۀ 15، شمارۀ 23، صص: 240- 221.
- رضویان، محمدتقی؛ و رحیمیبلداجی، ابراهیم، (1388). «نقش صنایع کوچک در توسعۀ منطقهای». نشریۀ جغرافیا، دورۀ 3، شمارۀ 9-8، صص: 164 - 145.
- سریعالقلم، محمود، (1390). عقلانیت و توسعهیافتگی ایران. نشر فرزان روز، چاپ اول.
- شایان، محسن؛ و تقدیسی، احمد، (1395). «تحلیل ارتباط کشاورزی با توسعۀ روستایی در شهرستان زرین دشت، فارس». نشریۀ مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشمانداز جغرافیایی)، دورۀ 11، شمارۀ 35، صص: 66 - 51.
- شایان، حمید؛ و شاهیاردبیلی، حکمت، (1386). «نقش صنایع روستایی در توزیع بهینۀ درآمد: مطالعه موردی بخش مرکزی شهرستان مشهد». فصلنامۀ روستا و توسعه، سال 10، شمارۀ 2، صص: 212 - 196.
- صحرائیان، مهدی، (1380). سازمان دهی صنایع کوچک در ایران. تهران: انتشارات هدف.
- طاهرخانی، مهدی، (1381). «صنایع کوچک، سنگ بنای استراتژی آینده توسعۀ روستایی». نشریۀ تحقیقات جغرافیایی، دورۀ 17، شمارۀ 3-2 (پیاپی 66 - 65)، صص: 168 - 151.
- عیسیزاده،سعید؛ مهرانفر، جهانبخش؛ و مهرانفر، مهدی، (1391). «بررسی ارتباط میان جرم و شاخص های کلیدی اقتصاد کلان در ایران». نشریۀ راهبرد توسعه، شمارۀ 29، صص: 41-61.
- فاضلنیا، غریب؛ و هاشمی، رضوان، (1394). «تحلیل باورهای اجتماعی- فرهنگی بازدارندۀ مشارکت زنان روستایی در فرآیند برنامهریزی و مدیریت توسعۀ پایدار روستایی مطالعۀ موردی: شهرستان رستم». نشریۀ زن و جامعه، دورۀ 6، شمارۀ 1 (مسلسل 21)، صص: 65 - 41.
- فیضپور، محمدعلی؛ و پوشدوزباشی، هانیه، (1387). «بنگاههای کوچک و متوسط با رشد سریع و سهم آنها در ایجاد اشتغال». فصلنامۀ پژوهشهای اقتصادی ایران، شمارۀ 37، صص: ۱۲۷-۱۵۳.
- فرهادیان،همایون؛ و بهرامی، اعظم، (1382). «توسعۀ روستایی و کشاورزی: نقش بومگردی در معیشت پایدار جوامع محلی و حفظ منابع طبیعی». توسـعۀ روسـتایی و کشـاورزی، شمارۀ 258(2)، صص: 32-45
- قادرمرزی، حامد، (1394). «برنامهریزی راهبردی توسعۀ اشتغال در نواحی روستایی شهرستان جوانرود». نشریۀ اقتصاد فضا و توسعۀ روستایی، دورۀ 4، شمارۀ 1 (پیاپی 11)، صص: 130 - 109.
- کهزادی، نوروز؛ و دهقاندهنوی، محمدعلی، (1385). «سیاستهای حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط در راستای ایجاد اشتغال». شانزدهمین کنفرانس سالانۀ سیاستهای پولی و ارزی، پژوهشکدۀ پولی و بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
- لطفی، حیدر؛ صالحیانبادی، سعید؛ و قاسمیبادی، حمیدرضا، (1395). «تحلیل عملکرد دهیاریها در فرآیند توسعۀ اقتصادی سکونتگاههای روستایی مورد: بخش بادرود- شهرستان نطنز». نشریۀ برنامهریزی منطقهای، دورۀ 6، شمارۀ 22، صص: 176 -165.
- سلیمیفر، مصطفی، (1382). گسترش بر توسعه اقتصادی ایران. دانشگاه فردوسی مشهد.
- محمدییگانه، بهروز؛ عینالی، جمشید؛ و بیگدلی، اعظم، (1395). «نقش کارآفرینی در توسعۀ مناطق روستایی با تأکید بر گردشگری (مورد: دهستان حصار ولیعصر- شهرستان آوج)». نشریۀ برنامهریزی منطقهای، دورۀ 6، شمارۀ 21، صص: 204 - 193.
- ملاشاهی، غلامعباس، (1391). «اهمیت و نقش صنایع کوچک روستایی در ایجاد اشتغال پایدار». ماهنامۀ اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، شمارۀ 15، صص: 79 - 74.
- منوچهری، منیره، (1390). «بررسی نقش صنایعدستی روستاها در کار آفرینی و اشتغال زایی جهت جذب توریسم». همایش ملی صنایعفرهنگی و نقش آن در توسعۀ پایدار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
- میرزایی، روزبه، (1395). «گردشگری رویداد راهکاری جهت توسعۀ اقتصادی پایدار در جوامع محلی». نشریۀ جغرافیا، دورۀ 14، شمارۀ 49، صص: 60 - 41.
- مکیان، نظامالدین؛ رستمی، مجتبی؛ فرهادی، داوود؛ و زابل، محمدامین، (1397). «اثر نامتجانس بیکاری بر جرم در ایران: رویکرد سلسلهمراتبی پنل بیزین-پواسن». پژوهشهای اقتصادی، دورۀ 23، شمارۀ 76، صص: 137-158.
- نجاتیانپور، اعظم؛ و اسماعیلی، عبدالکریم، (1395). «تحلیل عوامل مؤثر بر صادرات محصولات صنایع غذایی با رویکرد توسعۀ روستایی». نشریۀ راهبردهای توسعۀ روستایی، دورۀ 3، شمارۀ 3، صص: 353 - 335.
- نجارزاده، محمد؛ و نعمتالهی، مجید، (1395). «بررسی عوامل مؤثر بر توسعۀ گردشگری روستایی در راستای پایداری و توسعۀ جوامع محلی در مناطق نمونه گردشگری». نشریۀ جغرافیا، دورۀ 14، شمارۀ 49، صص: 248 - 225.
- نقوی، محمدرضا؛ پورطاهری، مهدی؛ دیوسالار، اسداله؛ و احمدی، حسن، (1396). «تحلیل اثر بخشی صنایعدستی در توسعۀ اقتصادی مناطق روستایی با استفاده از مدلهای تصمیمگیری غیرجبرانی (لکسیکوگراف)، مطالعۀ موردی: (دهستان عشرستاق شهرستان بهشهر)». نشریۀ مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشمانداز جغرافیایی). دورۀ 12، شمارۀ38، صص: 154 - 1396.
- نوریزمانآبادی، سیدهدایتاله؛ امینی، عباس؛ و رحیمی، حمزه، (1395). «ارزیابی رابطۀ کشاورزی پایدار و توسعۀ پایدار روستایی (مطالعۀ موردی: نواحی روستایی شهرستان فسا)». نشریۀ پژوهشهای روستایی، دورۀ 7، شمارۀ 4، صص: 702 - 688.
- نیلی، مسعود؛ درگاهی،حسن؛ صدیقی، کورس؛ و طبیبیان، محمد، (1382)، استراتژی توسعه صنعتی کشور. دانشگاه شریف.
- یوسفی، محمدقلی، (1388). استراتژیهای رشد و توسعۀ اقتصادی. تهران: نشر نی.
- Christaller, W., (1993). Die zentralen Orte in Suddeutschland. Jena.
- Clymon, Y., (2011). Study on one viilage one product project (OVOP) in Japan and Thiland an Alternative of Community Development in Indonesia: A perspective on Japan and Thiland. Mutia, R., Elidar, E., Aswadi, et al., Identifying of Creative Industries Through Ovop Movement: international conference on Economic and social science.
- Hartono, Y., Wartiningsih, A. & Nurwahidah, S., (2019). “Value Chain Analysis of the Villages’ Top Product on OVOP (One Village One Product) Based Village, Advances in Social Science”. Education and Humanities Research, No. 495(2), Pp: 33-49.
- Janko, Z., & Popli, G., (2015). “Examining the link between crime and unemployment: a time-series analysis for Canada”. Applied Economics, No. 47(37), Pp: 4007-4019.
- Kader, R. A.; Mohamad, M. R. B. & Ibrahim, A. A. H. C., (2009). “Success factors for small rural entrepreneurs under the one-district-one-industry programme in Malaysia”. Contemporary Management Research, No. 5(2), Pp: 55-72.
- Kurokawa, K.; Tembo, F. & Velde, D. W., (2010). “Challenge for the OVOP Movement in Sub-Saharan Africa”. Japan International Cooperation Agency Research Institute. No. (1) 2, Pp: 2-47.
- Murayama, H., (2012). Significance of the regional One-Product policy-How to use the OVOP/OTOP movements. The policy science association of Ritsumeikanuniversity, Thammasat printing house. First published.
- Ngugi, J. & Bwisa, H., (2013). “Factors influencing growth of group owned small and medium enterprises: a case of one village one product enterprises”. International Journal of Education and Research, Vol. 1, No, 8, Pp: 57-80.
- Natsuda, K.; Igusa, K.; Wiboonpongse, A. & Thoburn, J., (2012). “One Village One Product-rural development strategy in Asia: the case of OTOP in Thailand”. Canadian Journal of Development Studies/Revue canadienned’études du développement, No. 33(3), Pp: 369-385.
- Peet, R. & Hartwick, E., (2009). Theories of development Contentions, Arguments, Alternatives. The Guilford Press, second edition.
- Sega, N. & Kanichiro, S., (2018). “The OVOP as a Tool to Develop Small and Medium-Sized Enterprises: Insights from OVOP Entrepreneurial Experience in Senegal”. International Journal of Education and Research, No. 6(3), Pp: 95-112.
- Stenning, N. & Miyoshi, K., (2008). “Knowledge and networking strategies for community capacity development in Oyama-machi: An archetype of the OVOP movement”. Journal of OVOP Policy, No. 1, Pp: 5-20.
- UNIDO. (2008). The One Village, One Product (OVOP) movement: What it is, how it has been replicated, and recommendations for a UNIDO OVOP- type project.