- ابوالقاسمی، ابراهیم؛ زارعیزوارکی، اسماعیل؛ و احمدزاده، محمدرضا، (1395). «مقایسه مراکز یادگیری دانشگاهی در سطح جهانی با مراکز یادگیری دانشگاهی در ایران». روانشناسی تربیتی، شمارۀ 40، صص: 17-46.
- ادیب، یوسف؛ فتحیآذر، اسکندر؛ و دستوری، رامین، (1395). «تبیین تجربۀ فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز». مجلۀ تحقیقاتی کیفی در علوم سلامت، شمارۀ 1، صص: 35-48.
- اکبرزاده، زهرا؛ و فرهادی، خدیجه، (1394). «بررسی کیفیت زندگی دانشگاهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (مطالعۀ موردی: مرکز آموزشعالی بیت الهدی آمل)». ششمین همایش سراسر آسیبهای پنهان زیست دانشجویی، قابلدسترسی از: https://civilica.com/doc/400511.
- حائریزاده، سید علی؛ اصغرپورماسوله، احمدرضا؛ نوغانی، محسن؛ و میرانوری، سید علیرضا، (1389). «بررسی تأثیر روابط اجتماعی استاد دانشجو بر موفقیت تحصیلی دانشجویان». مجلۀ علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، شمارۀ 1، صص: 27-51.
- دهقاننیری، ناهید؛ و ادیبحاجباقری، محسن، (1385). «تأثیر تن آرامی بر استرس و کیفیت زندگی دانشجویان مقیم خوابگاههای دانشجویی». فیض، شمارۀ 2، صص: 57-5.
- سروریزنجانی، رحیم؛ تاجکی، جواد؛ مظلومزاده، سعیده؛ و جعفری، محمدرضا، (1387). «انگیزههای ورود به رشته داروسازی در دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان». مجلۀ توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، 1، صص: ۲۹-۳۵.
- شیخالاسلامی، علی؛ کریمیانپور، غفار؛ و ویسی، روناک، (1394). «پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال در دانشجویان». فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، شمارۀ 39، صص: 25-43.
- صالحی، رضوان، (1393)، «تدوین مدل مشاوره تحصیلی و برسی تأثیر آن بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان پایۀ اول دبیرستانهای شهرکرد». رسالۀ دکتری رشتۀ مشاوره گرایش مسیر شغلی، دانشگاه اصفهان، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی گروه مشاوره.
- عربخردمند، علی؛ شعبانی، عنایتالله؛ و آزادی، طناز، (1394). «ارزیابی میزان رضایتمندی دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران». مجلۀ پیاورد سلامت، شمارۀ ۱، صص: 97-105.
- فلاحتی، لیلا، (1392). «بررسی کیفیت زندگی دانشگاهی دانشجویان مطالعه موردی دانشجویان دانشگاههای تهران و کردستان». فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی ایران، شمارۀ 23، صص: 151-172.
- قانعیراد، محمدامین، (1385)، تعاملات و ارتباطات در جامعه علمی: بررسی موردی در رشته علوم اجتماعی. تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- محمدی، زهرا؛ و صباغ، صمد، (1395)، «بررسی عوامل اجتماعی مرتبط باکیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز». مطالعات جامعهشناسی، شمارۀ 31، صص: 87-104.
- معارفوند، زهرا؛ زنگنه، فاطمه؛ و قهرمانی، محمد، (1395). «ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی». فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، شمارۀ 17، صص: 57-78.
- مؤمنی، خدامراد؛ کرمی، جهانگیر؛ و شهبازیراد، افشین، (1391). «رابطۀ معنویت، تابآوری و راهبردهای مقابلهای با بهزیستی روانشناختی دانشجویان». مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود)، شمارۀ 8، صص: 626 -634.
- مهدی، رضا، (1394). «کیفیت زندگی دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاههای دولتی شهر تهران». فصلنامۀ تحقیقاتی فرهنگی ایران، شمارۀ 2، صص: 49-73.
- مهدی، رضا، (1395). «مقایسه کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاههای صنعتی (مطالعه موردی: دانشگاههای صنعتی دولتی واقع در شهر تهران)». آموزش مهندسی ایران، شمارۀ 71، صص: 107- 125.
- میکائیلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی؛ و قلیزاده، لیلا، (1391). «ارتباط خود پنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر». مجله روانشناسی، شمارۀ 4، صص: 90-103.
- نوحی، سیما؛ حسینی، سید مرتضی؛ رخساریزاده، حمید؛ صبوری، امین؛ و علیشیری، غلامحسین، (1391). «بررسی انگیزۀ پیشرفت و رابطۀ آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان رشتههای پزشکی، پرستاری و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله»، طب نظامی، شمارۀ 3، صص: 200-204.
- همتی، رضا، (1396). علم، دانشگاه و جامعه. تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- یمنیدوزیسرخابی، محمد؛ و تیموری، میترا، (1394). «وضعیت زندگی تحصیلی دانشجویان خارجی دانشگاههای دولتی ایران در سال تحصیلی 93-1392». آموزشعالی، شمارۀ 26، صص: 71-111.
- Arif, S.; Ilyas, M. & Hameed, A., (2013). “Student satisfaction and impact of leadership in private universities”. The TQM Journal, No. 25(4), Pp: 399-416.
- Arslan, S. & Akkas, O. A., (2013). Quality of College Life (QCL) of Students in Turkey: Students’ Life Satisfaction and Identification. Published Online: 18 January.
- Astin, A. W. & Chang, M. J., (1995). “Colleges that emphasize research and teaching: can you have your cake and eat it too?”. Change: The Magazine of Higher Learning, No. 27(5), Pp: 45-50.
- Benjamin, M., (1994). “The quality of student life: Toward a coherent conceptualization”. Social Indicators Research, No. 31, Pp: 205-264.
- Bresó, E., Salanova, M., & Schaufeli, W. B. (2007). “In search of the “third dimension” of burnout: Efficacy or inefficacy?”. Applied Psychology, No. 56 (3), Pp: 460-478.
- Edwards, J. & Tonkin, H., (eds.), (1990). Internationalizing the Community College: Strategiesfor the Classroom. New Directions for Community Colleges, N70. San Francisco: Jossey-Bass.
- El Hassan, K., (2011). “Quality of College Life (QCL): Validation of a measure of student well-being in the Middle East”. International Journal of Educational and Psychological Measurement, No. 8(1), Pp: 12-22.
- Henning, M. A.; Krägeloh, C.; Moir, F.; Doherty, I. & Hawken, S. J., (2012). “Quality of life: international and domestic students studying medicine in New Zealand”. Perspectives on medical education, No. 1(3), Pp: 129-142.
- Lewthwaite, M., (1996). “A Study of International Students’ Perspective on cross-cultural adaptation”. International Journal for The Advancement of counselling, No. 19(2), Pp: 167-185.
- Liu, B. C., (1975). “Quality of life: Concept, measure and results”. The American Journal of Economics and Sociology, No. 34(1), Pp: 1-13.
- Liu, X. & Li, C., (2016). “International Student Mobility Trends between Developed and Developing Countries”. In: Global Perspectives and Local Challenges Surrounding International Student Mobility (Pp: 16-35). IGI Global.
- Madigan, D. J. & Curran, T., (2020). “Does burnout affect academic achievement? A meta-analysis of over 100,000 students”. Educational Psychology Review, Pp: 1-19.
- Meyer, D. K. & Turner, J. C., (2006). “Re-conceptualizing emotion and motivation to learn in classroom contexts”. Educational Psychology Review, No. 18(4), Pp: 377-390.
- Mostafa, G., (2004). The roles of postgraduate supervisors in the Egyptian faculties of education in the light of their competencies: an evaluative study. Unpublished doctoral dissertation. Al-Azhar University, Egypt.
- Pedro, E.; Leitão, J. & Alves, H., (2016). “Does the quality of academic life matter for students’ performance, loyalty and university recommendation?”. Applied Research in Quality of Life, No. 11(1), Pp: 293-316.
- Raphael, D.; Renwick, R.; Brown, I. & Root Man, I., (1996). “Quality of life indicators and health: Current status and emerging conceptions”. Social Indicators Research, No. 39 (1), Pp: 65-88.
- Rodie, A. R. & Kleine, S. S., (2000). “Customer Participation in Services production and delivery”. Handbook of Services marketing and management, Pp: 111-125.
- Rubin, S., (2017) “The relationship between academic motivation and parenting styles in multiple socioeconomic status areas”. M.A thesis in psychology.2412.https://rdw.rowan.edu/etd/2412
- Sam, D. L., (2001). “Satisfaction with life among international students: An exploratory study”. Social indicators research, No. 53(3), Pp: 315-337.
- Samouei R.; Zamani, A.R.; Loghmani, A.; Naseri, H. & Tavakoli M., (2013). “International students of Isfahan University of medical sciences: A survey about their needs and difficulties”. Materia socio-medica, No. 25(2), Pp: 118-20.
- Shams Morkani, G. & Maarefvand, Z., (2014). International students’ Academic quality of life (Case study: Shahid Beheshti University). The 6th International Conference of Developing International Higher Education: opportunities and challenges.
- Shields, R., (2019). “The sustainability of international higher education: Student mobility and global climate change”. Journal of Cleaner Production, No. 217, Pp: 594-602.
- Sirgy, M. J.; Grzeskowiak, S.; Grace, B. Y.; Webb, D.; El-Hasan, K. …& Kangal, A., (2010). “Quality of college life (QCL) of students: Further Validation of a measure of Wellbeing”. Social Indicators Research, No. 99(3), Pp: 375-390.
- Sirgy, M. J.; Grzeskowiak, S. & Rahtz, D., (2007). “Quality of college life (QCL) of students: Developing and validating a measure of well-being”. Social Indicators Research, No. 80 (2), Pp: 343-360.
- Sirgy, M. H.; Efraty, D.; Siegel, P. & Lee, D. J., (2001). “A New Measure of Quality of Work Life (QWL) based on need Satisfaction and Spillover Theories”. Social Indicators Research, No. 55(3), Pp: 241-302.
- Venhooven, R., (1984). Conditions of happiness. Dordrecht: D. Reidel.
- Woodfield, S., (2010). “Key trends and emerging issues in international student mobility (ISM)”. Globalization and internationalization in higher education: Theoretical, strategic and management perspectives, Pp: 109-123.
- Wu, H. P.; Garza, E. & Guzman, N., (2015). “International student’s challenge and adjustment to college”. Education Research International, No. 20, Pp: 1-9
- Yu, G. B. & Lee, D. J., (2008). “A Model of Quality of College Life (QCL) of Students in Korea”. Social Indicator Research, No. 87, Pp: 269- 285.