- ارجمندسیاهپوش، اسحق؛ رضاپور، داریوش؛ و حسنپورافرینه، خدیجه، (1397). «بررسی میزان نشاط اجتماعی نوجوانان تحت پوشش کمیتۀ امداد امام خمینی؟ره؟ شهر پلدختر و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن». فصلنامۀ توسعۀ اجتماعی (توسعۀ انسانی سابق)، شمارۀ 13 (2)، صص: 162-147.
- افشانی، سیدعلیرضا، (1392). «بررسی میزان نشاط اجتماعی در بین جوانان یزدی و عوامل مرتبط با آن». مجلۀ تحلیل اجتماعی، شمارۀ 69 (4)، صص: 27-1.
- اقدسی، محمدتقی؛ محمدزاده، حسن؛ و قوامی، اکبر، (1395). «ارتباط بین شور و اشتیاق به فعالیت بدنی و رضایت از زندگی دانشآموزان پسر: رویکرد دوگانۀ اشتیاق». دوفصلنامۀ پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، شمارۀ 6 (14)، صص: 66-54.
- امیرظاهری، امیرمسعود؛ و فخاریان، منا، (1395). «نقش سرمایۀ اجتماعی در شادی جوانان، مورد مطالعه: دانشجویان دانشکدۀ روانشناسی و علوماجتماعی تهران مرکز». مطالعات جامعهشناسی، شمارۀ 9 (33)، صص: 24-7.
- ایزدی، صمد؛ هاشمی، سهیلا؛ و برزمینی، لیلا، (1391). «بررسی عوامل مؤثر در شادابسازی مدارس از دیدگاه دانشآموزان و اولیای مدرسه: با تأکید بر توسعۀ فرهنگی». فصلنامۀ مطالعات توسعۀ اجتماعی-فرهنگی، شمارۀ 1 (1)، صص: 118-90.
- پرینچی، معصومه؛ دلاور، علی؛ فرخی، نورعلی، (1398). «نقش سلامت روان در رفتارهای خلاقانۀ دانشآموزان شهر تهران». نشریۀ ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شمارۀ 8 (4)، صص: 170-153.
- جاودانسیرت، توران؛ و ماردپور، علیرضا، (1397). «بررسی رابطه ادراک از ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و هوش اخلاقی با نشاط اجتماعی در دانشآموزان دبیرستانی». مجلۀ پژوهش سلامت، شمارۀ 4 (1)، صص: 8-1.
- حاجیزادهمیمندی، مسعود؛ و ترکان، رحمتاله، (1394). «بررسی میزان و عوامل فرهنگی اجتماعی مرتبط با نشاط اجتماعی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه یزد)». مطالعات جامعهشناختی شهری، شمارۀ 5 (16)، صص: 86-59.
- حبیبیپور، مجید؛ حبیبیپور، حمید؛ حبیبیپور، مریم؛ و رجایی، علیرضا، (1386). «تأثیر موسیقی غیرکلامی ایرانی بر کاهش پرخاشگری دانشآموزان پسر دورۀ راهنمایی». فصلنامۀ روانشناسی و علوم تربیتی، شمارۀ 3(10)، صص: 50-45.
- حیدریساربان، وکیل؛ و یاریحصار، ارسطو، (1396). «عوامل مؤثر در بهبود نشاط اجتماعی از دیدگاه روستاییان، مطالعۀ موردی: شهرستان اردبیل». فصلنامۀ برنامهریزی منطقهای، شمارۀ 7 (25)، صص: 54-41.
- دستورانی، محمد؛ (1397). «گزارش مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان». خبرگزاری شبستان، 18 /06/1397، کد خبر: 72670.
- دشتی، مرتضی؛ آذربایجانی، محمدعلی، (1391). «عوامل مؤثر بر شادابی و نشاط دانشآموزان ازنظر دانشآموزان دبیرستانهای استان ایلام». مجلۀ مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش. شمارۀ 1 (2)، صص: 60-51.
- رضادوست، کریم؛ فاضلی، عبدالله؛ و مقتدایی، فاطمه، (1393). «بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر میزان نشاط در استان خوزستان». فصلنامۀ توسعۀ اجتماعی (توسعۀ انسانی سابق)، شمارۀ 8 (4)، صص: 46-29.
- زارعیتوپخانه، محمد؛ مرادیانی، سیدهخدیجه؛ چراغیان، حدیث؛ و جانبزرگی، مسعود، (1398). «مقایسه رضایت از زندگی، امید و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مرتبط و غیرمرتبط با جنس مخالف». روانشناسی و دین، شمارۀ 12 (3)، شمارۀ: 84-73.
- زکی، محمدعلی، (1386). «اعتباریابی مقیاس چندبعدی رضایت از زندگی دانشآموزان». مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، شمارۀ 13 (1)، شمارۀ: 57-49.
- سجادیان، ناهید؛ نعمتی، مرتضی؛ و دامنباغ، صفیه، (۱۳۹۹). «شناسایی و اولیت بندی عوامل مؤثر بر نشاط شهری در اهواز». پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی ایران، شمارۀ ۱ (۹)، پیاپی ۲۸، صص: ۱۱۲-79.
- سلطانیزاده، محمد؛ و خسروی، ژیلا، (1392). «پیشبینی رضایت از زندگی براساس هوش هیجانی و نشانههای روانی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه». فصلنامۀ پژوهشهای کاربردی روانشناختی، شمارۀ 4 (4)، صص: 179-163.
- شریفزاده، حکیمهالسادات؛ میرمحمدتبار، سیداحمد؛ و عدلیپور، صمد، (1396). «بررسی عوامل مؤثر بر نشاط اجتماعی در ایران، فراتحلیلی از تحقیقات موجود». راهبرد فرهنگ، شمارۀ 40، صص: 180-159.
- طاهریان، حسین؛ فیض، داود؛ و حیدرخانی، زهرا، (1393). «عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر شادی و نشاط در دانشگاهها و تأثیر آنها بر تولید علم». فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارۀ 72، صص: 116-99.
- عاشوری، جمال؛ جلیلآبکنار، سیدهسمیه؛ و عاشوری، محمد، (1394). «بررسی تأثیر آموزش شناختی رفتاری بر سلامت روان دانشآموزان با اختلال یادگیری شهرستانهای تهران در سال تحصیلی 1392-1391». مجلۀ علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شمارۀ 23 (3)، صص: 11-1.
- عنبری، موسی؛ و حقی، سمیه، (1393). «بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثر بر نشاط اجتماعی زنان، مورد مطالعه: زنان مناطق شهری و روستایی شهرستان دلیجان». جامعهشناسی کاربردی، شمارۀ 25 (53)، صص: 26-1.
- غفاری، غلامرضا؛ و شیرعلی، ابراهیم، (1395). «بررسی وضعیت نشاط اجتماعی در بین شهروندان و رابطۀ آن با احساس امنیت اجتماعی (نمونۀ موردی: جوانان 29-18 ساله شهر تهران)». فصلنامۀ علمی و پژوهشی مطالعات امنیت اجتماعی، شمارۀ 45، صص: 57-33.
- فضلالهی، سیفاله؛ جهانگیراصفهانی، نرگس؛ و حقگویان، زلفا، (1389). «سنجش میزان و عوامل مؤثر بر شادی دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران». روانشناسی و دین، شمارۀ 3 (4)، صص: 108-89.
- کلانتری، عبدالحسین؛ حسینیزادهآرانی، سیدسعید؛ سخایی، ایوب؛ و امامعلیزاده، حسین، (1394). «انزوا و سلامت: بررسی ارتباط میان انزوای اجتماعی و سلامت روان شهروندان +18 سال تهرانی با عطف توجه به نقش میانجیگرانۀ حمیات اجتماعی». دوفصلنامۀ پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، شمارۀ 4 (6)، صص: 116-89.
- محمدی، علی؛ سحاقی، حکیم، (1397). «نقش ارتقای سطح امید، مشارکت و نشاط اجتماعی با تمرکز بر جامعۀ نخبگان کشور در پیشگیری از اعتیاد». فصلنامۀ سلامت اجتماعی و اعتیاد، شمارۀ 5 (17)، صص: 94-57.
- مدبر، سیفاله؛ صدریدمیرچی، اسماعیل؛ و محمدی، نسیم، (1397). «پیشبینی سلامت روان دانشآموزان براساس باورهای دینی، خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی». نشریۀ روانشناسی مدرسه، شمارۀ 7 (4)، صص: 154-140.
- میرزائی، حسین؛ میرزائی، مجتبی؛ و فتحی، لاله. (1397). «بررسی ارتباط بین ابعاد دینداری و سرمایه روانشناختی (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه تبریز)». دوفصلنامۀ پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، شمارۀ 7 (12)، صص: 21-1.
- نبوی، عبدالحسین؛ رضادوست، کریم؛ و صالحی، نجمه، (1394). «بررسی تأثیر عوامل اجتماعی و روانی بر احساس نشاط (مورد مطالعه: دانشآموزان 16 تا 18 سالۀ شهر اهواز)». جامعهشناسی کاربردی، شمارۀ 26 (59)، صص: 22-1.
- نیستانی، فریبا؛ اسماعیلیشاد، بهرنگ؛ و سلیمانپورعمران، محبوبه، (1396). «مطالعۀ نظری پیرامون مؤلفههای ساختاری و محتوایی مدارس با نشاط». پویش در آموزش علوم انسانی. شمارۀ 2 (8)، صص: 18-1.
- نیکنام، کریم؛ غباریبناب، باقر؛ و حسنزاده، سعید، (1396). «اثربخشی آموزش حل مسألۀ خلاقانه بر رضایت از زندگی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر تیزهوش». نشریۀ توانمندسازی کودکان استثنایی، شمارۀ 8 (4)، صص: 119-105.
- نیکنام، کریم؛ غباریبناب، باقر؛ و حسنزاده، سعید، (1398). «تأثیر آموزش حل مسأله خلاقانه بر خلاقیت و رضایت از زندگی دانشآموزان پسر تیزهوش». فصلنامۀ سلامت روان کودک، شمارۀ 6 (2)، صص: 217-206.
- هزارجریبی، جعفر؛ و آستینفشان، پروانه، (1388). «بررسی عوامل مؤثر بر نشاط اجتماعی (با تأکید بر استان تهران)». جامعهشناسی کاربردی، شمارۀ 20 (33)، صص: 146-119.
- ولیپور، احمد؛ بالوییجامخانه، عزتالله؛ و سقایی، سحر، (1392). «بررسی و مقایسۀ تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر میزان رضایت از زندگی دانشآموزان». فصلنامۀ تحقیقات مدیریت آموزشی، شمارۀ 4 (4)، صص: 56-39.
- Anli, I. & Karsli , T. A., (2010). “Perceived parenting style, depression and anxiety in a Turkish late adolescent population”. Innovation and creativity in Education, No. 2(2), Pp: 724– 727.
- Basu, R. & Thomas, M. D., (2019). “What Makes College Students Happy? A Day Reconstruction Study”. In: Perspectives on Happiness (Pp: 29-40), Brill Rodopi.
- Bazurto-Gomez, N.; Torres, J. C.; Gutierrez, R.; Chamorro, M.;Bulger, C., Hernandez, T. & Guerra-Gomez, J. A., (2018). “An Information Visualization Application Case to Understand the World Happiness Report”. In: Iberoamerican Workshop on Human-Computer Interaction, Pp: 44-56.
- Boehm, K. J. & Lyubomirsky, S., (2007). “Does happiness promote career success?”. Journal of Career Assessment, No. 16(1), Pp: 101-116.
- Bruffaerts R.; Mortier P.; Kiekens, G.; Auerbach. R. P.; Cuijpers, P.; Demyttenaere, K.; Green, J. G.; Nock, M. K. & Kessler, R. C., (2018). “Mental health problems in college freshmen: Prevalence and academic functioning”. J Affect Disord, No. 1 (225), Pp: 97-103.
- Cacioppo, M.; Pace, U. & Zappulla, C., (2013). “Parental Psychological Control, Quality of Family Context and Life Satisfaction among Italian Adolescents”. Child Indicators Research. No. 6(1), Pp: 179-91.
- Chang, W. C., (2009). “Social capital and subjective happiness in Taiwan”. International Journal of Social Economics, No. 36(8), Pp: 844-868.
- Chia, A.; Kern, M. L. & Neville, B. A., (2020). CSR for Happiness: Corporate determinants of societal happiness as social responsibility. Business Ethics: A European Review.
- Cvetkovski, S.; Jorm, A. F. & Mackinnon, A. J., (2019). “An analysis of the mental health trajectories of university students compared to their community peers using a national longitudinal survey”. Studies in Higher Education, No. 44(1), Pp: 185-200.
- Guven, C. & Sørensen, B. E., (2012). “Subjective well-being: Keeping up with the perception of the Joneses”. Social Indicators Research, No. 109(3), Pp: 439-469.
- Ito, E.; Walker, G. J.; Mitas, O. & Liu, H., (2019). “Cultural similarities and differences in the relationship between types of leisure activity and happiness in Canadian, Chinese, and Japanese university students”. World Leisure Journal, No. 61(1), Pp: 30-42.
- Kim, Y.; Kim, B.; Hwang, H. S. & Lee, D., (2020). “Social media and life satisfaction among college students: A moderated mediation model of SNS communication network heterogeneity and social self-efficacy on satisfaction with campus life”. The Social science journal, No. 57(1), Pp: 85-100.
- Kioslosky, J. L., (2002). Happiness, How are environ-ment effects our well-being and performance?. 03/05/1383, from http://www.Clearing house Mwsc.edu. Manuscripts /292 asps.
- Lardier Jr, D. T.; Lee, C. Y. S.; Rodas, J. M.; Garcia-Reid, P. & Reid, R. J., (2020). “The Effect of Perceived College-Related Stress on Depression, Life Satisfaction, and School Satisfaction: The Coping Strategies of Hispanic College Students From a Hispanic Serving Institution”. Education and Urban Society, 0013124519896845.
- Lombas, A. S.; Jiménez, T. I.; Arguís-Rey, R.; Hernández-Paniello, S.; Valdivia-Salas, S. & Martín-Albo, J., (2019). “Impact of the Happy Classrooms Programme on Psychological Well-being, School Aggression, and Classroom Climate”. Mindfulness, Pp: 1-19.
- Lykken, D., (1999). Happiness: What Studies on twins show us about nature and happiness set point. New York, NY: Golden Books.
- Mahmoudi, A.; Mahmoudi, F.; Shamsaei, M.; Raeisi Shahraki, H. & Kakaei, H., (2019). “Determination of the Level of Happiness among Students of Shiraz University of Medical Sciences, Iran”. Journal of Research in Medical and Dental Science, No. 7(2), Pp: 52-56.
- McManus, S. & Gunnell, D., (2020). “Trends in mental health, non‐suicidal self‐harm and suicide attempts in 16–24-year old students and non-students in England, 2000–2014”. Social psychiatry and psychiatric epidemiology, No. 55(1), Pp: 125-128.
- Oishi, S.; Graham, J.; Kesebir, S. & Galinha, I. C., (2013). “Concepts of happiness across time and cultures”. Personality and social psychology bulletin, No. 39(5), Pp: 559-577.
- Oladipo, S. E.; Olapegba, P. O. & Ogunronbo, S., (2012). Impact of Social Support and Family Status on Adolescents Satisfaction with Life. Pper presented at the Intenational Conference of Psychologists. South Africa. July 23-27.
- Oswalt, S. B.; Lederer, A. M.; Chestnut-Steich, K.; Day, C.; Halbritter, A. & Ortiz, D., (2020). “Trends in college students’ mental health diagnoses and utilization of services, 2009–2015”. Journal of American College Health, No. 68(1), Pp: 41-51.
- Peir´o, P., (2006). “Happiness, satisfaction and socio-economic conditions: Some international evidence”. The Journal of Socio- Economics. No. 35, Pp: 348–365.
- Peltz, J. S.; Bodenlos, J. S.; Kingery, J. N. & Rogge, R. D., (2020). “The role of financial strain in college students’ work hours, sleep, and mental health”. Journal of American College Health, No. 69(6) Pp: 1-8.
- Pollner, M., (1989). “Divine Relations, Social Relations and well-being”. Journal of Health and Social Behavior, No. (30), Pp: 92-104.
- Salama-Younes, M., (2011). “Positive mental health, subjective vitality and satisfaction with life for French physical education students”. World Journal of Sport Sciences, No. 4(2), Pp: 90-97.
- Sharma, A. & Malhotra, D., (2010). “Social-psychological correlates of happiness in adolescents”. European Journal of Social Sciences, No. 12(4), Pp: 651-61.
- Sheng, Y. & Zhu, C., (2019). “Research on the Influencing Factors and Improving Path of Contemporary College Students' Happiness”. In: 3rd International Conference on Culture, Education and Economic Development of Modern Society (ICCESE 2019). Atlantis Press.
- Swinyard, W.; Kau, A. & Phua, H., (2001). “Happiness, Materialism and Religion Experience in the USA and Singapore”. Journal of Happiness studies, Pp: (2), Pp: 13-32.
- Tanner-Smith, E. E.; Finch, A. J.; Hennessy, E. A. & Moberg, D. P., (2019). “Effects of recovery high school attendance on students’ mental health symptoms”. International Journal of Mental Health and Addiction, No. 17(2), Pp: 181-190.
- Uysal, R.; Satici, S. A.; Satici, B. & Akin, A., (2014). “Subjective vitality as mediator and moderator of the relationship between life satisfaction and subjective happiness”. Educational Sciences: Theory and Practice, No. 14(2), Pp: 489-497.
- Williams, A., (2010). “Spiritual therapeutic landscapes and healing: A case study of St. Anne de Beaupre, Quebec, Canada”. Social Science & Medicine. No. 70(10), Pp: 1633-1640.
- World health organization. (2001). The world health report. Health system: Geneva.
- Yaghoubian, F.; Kajbafm, M. & Ghamarani A., (2013). “Effectiveness of group training on knowledge and practice of religious duties and its relationship with students' happiness”. J Nurs Educ, No. 2(3), Pp: 68-77.
- Zhang, X.; Yeung, T. S.; Yang, Y.; Chandra, R. M., Dana Wang, L.; Sukhmani, K.; Bal, S. K. & Zhu, Y., (2019). “Cross-cultural approaches to mental health challenges among students”. The Massachusetts General Hospital Guide to Depression, 10.1007/978-3-319-97241-1_6.
- Ziapour, A.; Khatony, A.; Jafari, F. & Kianipour, N., (2018). “Correlation of Personality Traits with Happiness among University Students”. Journal of Clinical & Diagnostic Research. No. 12(4), Pp: 26-29.
- Zimmerman, F. J. & Katon, W., (2005). “Socioeconomic status, depression disparities, and financial strain: what lies behind the income-depression relationship?”. Health Economic. Chi Chester, No. 14(12), Pp: 1197.