باباییفرد، اسداله؛ منصوریان راوندی، فاطمه و ذوالفقاری، نفیسه. (1395). «عوامل اجتماعی- فرهنگی مؤثر در مدیریت بدن در میان زنان شهر کاشان»، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، شماره 71، 84-59.
باکاک، رابرت. (1381). مصرف، ترجمه خسرو صبوری، تهران: نشر شیرازه، چاپ اول.
باومن، زیگمونت. (۱۳۹۶). اشارتهای پستمدرنیته، ترجمهی حسن چاوشیان. تهران: ققنوس، چاپ چهارم.
ببی، ارل. (1390). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه رضا فاضل، جلد یک، نشر: سمت، چاپ هفتم، جلد دوم، نشر: سمت، چاپ هفتم.
بخارایی، احمد، رفیعی، ملکه. (1395). «زنان و گرایش به مُد»، مجله زن در توسعه و سیاست، شماره 3، 328-309.
بودریار، ژان و لیوتار، فرانسوا. (۱۳۷۴). سرگشتگی نشانهها نمونههایی از نقد پسامدرن، ترجمهی حقیقی و همکاران. تهران: مرکز، چاپ اول.
بودریار، ژان. (1395)، جامعه مصرفی، ترجمه پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث، چاپ ششم.
جلالی، رستم. (1391). «نمونهگیری در پژوهشهای کیفی»، مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، شماره 4، 20-310.
حسینی، محمدرضا و علینژاد، منوچهر و پیرینژاد، محمد(1397). « مصرفگرایی و عوامل اجتماعی موثر بر آن در بین جوانان شهر تهران»، مجله پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، دوره7 ، شماره 13، 59-37.
خداوردی، حسن. (1387). «متدولوژی پژوهش کیفی»، مجله جامعهشناسی، شماره 13، 44-27.
دُبور، گی. (1392). جامعهی نمایش، ترجمه بهروز صفدری، تهران: نشر آگه، چاپ دوم.
ذکایی، محمدسعید و امیدی، مهدی. (1396)، «مدرنیته، شهر و مصرف (بررسی پدیدار مصرف در زیست جهان شهروندان تهرانی)، مجله جامعه پژوهی فرهنگی، شماره 2، 50-23.
ربیعی، علی و رفیعی، ملکه. (1395). «مصرفگرایی از اجبار تا لذت مطالعهای جامعهشناختی پیرامون مصرفگرایی در میان ساکنان شهر تهران»، مجله جامعهشناسی ایران، شماره 2، 166-144.
ریاضی، سید ابوالحسن. (1392). «تصویری از فرهنگ مصرفی جامعهی ایران با استفاده از دادههای یک پیمایش ملی پیرامون گذران اوقات فراغت». مجله تحقیقات فرهنگی ایران، شماره 24، 153-137.
شرفالدین، سید حسین. (1394). «مصرفگرایی در سبک زندگی مدرن و دینی»، مجله پژوهشنامه سبک زندگی، شماره 1، 30-7.
عسکری ندوشن، عباس و افشانی، سید علیرضا و ذاکری هامانه، راضیه (1390). «تمایلات مصرفی زنان در شهر یزد»، مجله زن در توسعه سیاست، شماره 32، 116-93.
فتوحی، محمود. (1395). آیین نگارش مقالهی علمی- پژوهشی، نشر: سخن، چاپ پانزدهم.
فیضی، کامران، سرکیسیان، آلفرد. (1384). «تجزیهوتحلیل معیارهای کیفیت در روشهای تحقیق کیفی»، مجله مطالعات مدیریت گردشگری، شماره 9، 24-1.
قاسمی، یارمحمد و هاشمی، علی. (1398). «انجام پژوهش به روش تحلیل تماتیک: راهنمای عملی و گامبهگام برای یادگیری و آموزش (موردمطالعه: مصرف موسیقی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام)»، مجله فرهنگ ایلام، شماره 64 و 65، 33-7.
کاظمی، عباس. (1397). امر روزمره در جامعهی پساانقلابی، نشر: فرهنگ جاوید، چاپ اول.
کلارک، دیوید. (۱۳۹۶). جامعهی مصرفی و شهر پسامدرن، ترجمهی حمید پورنگ. تهران: علمی و فرهنگی، چاپ اول.
کلارکی، حسن. (1388). «نظریهی بنیادی بهمثابه روش نظریهپردازی»، مجله نامه پژوهش فرهنگی، شماره 6، 119-139.
لین، ریچارد، جین. (۱۳۸۷). ژان بودریار، ترجمه مهرداد پارسا. تهران: فرهنگ صبا، چاپ اول.
مختاری، مریم و رجایی، محمدصادق. (1395). «بازنمایی زنان در تبلیغات تجاری نشریات بهعنوان بستری برای شکلگیری هویت آنان»، مجله مطالعات فرهنگ- ارتباطات، شماره 67، 244-217.
Austruma, S. (2012). Change of values in the consumer society, Rezekne Higher Education Institution, valum 2, lativia.
Firat, A., Kutucuoglu, K. Y., Saltik, I., & Tuncel, O. (2013). “Consumption, consumer culture and consumer society”. Journal of community positive practices, (1), 203-182.
Huang, Y. (2019). “The Dilemma of Woman Body in the Consumer Society”. International Journal of Social Science Studies. 7(3), 125-132.: culture and consumer society,
Michalos, A. (2014). Consumer Society, Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research. Springer Netherlands.