حسینی، حاتم. (1386). درآمدی بر جمعیتشناسیاقتصادیاجتماعیوتنظیمخانواده، ویراست اول، چاپ سوم، همدان: انتشارات دانشگاه بوعلیسینا.
دراهکی، احمد. (1394). «عوامل تعیینکننده باروری ایدهآل زنان: مطالعه باروری ایدهآل زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله دارای همسر شهر نسیم شهر در سال ۱۳۹۳». مجله علوم پزشکی رازی، 22(141)، ۵۹-۶۹.
دواس، دی. ای. (1390). پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی. چاپ سیزدهم، تهران: نشر نی.
رسولزاده اقدم، صمد؛ عدلیپور، صمد؛ میرمحمدتبار، سید احمد و افشار، سیمین. (1394). «تحلیل نقش رسانه های اجتماعی در گرایش به سبک زندگی نوین در بین جوانان ایرانی»، دوفصلنامه پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، سال چهارم، شماره 6، 33-60.
شهبازی، عباس. (1377). «برخی از عوامل اقتصادی- اجتماعی و جمعیتی مؤثر بر باروری شهرستان نهاوند». فصلنامه جمعیت، شماره 23 و 24، 77-58.
صادقی، رسول. (1388). جمعیت و توسعه در ایران: ابعاد و چالشها. طرح پژوهشی، تهران: مرکز مطالعات و پژوهشهای آسیا و اقیانوسیه.
صادقی، رسول. (1395). «تحلیل بسترهای اجتماعی فرهنگی کاهش باروری در ایران». مجله راهبرد اجتماعی فرهنگی، 5(20)، 217-246.
عباسی شوازی، محمدجلال و حسینی چاوشی، میمنت. (1392). تحولات باروری در ایران در چهار دهه، کاربرد و ارزیابی روش فرزندان با استفاده از داده سرشماریهای 1365، 1375، 1385، 1390، گزارش منتشر نشده، پژوهشکده آمار، مرکز آمار ایران.
عرفانی، امیر. (1392). «باروری در ایران و شهر تهران: میزانها، روندها و تفاوتها». مطالعات جمعیتی، 1(1)، 107-87.
عنایت، حلیمه و پرنیان، لیلا. (1392). «مطالعه رابطه جهانیشدن فرهنگی و گرایش به فرزندآوری». فصلنامه زن و جامعه، 2، 109-136
فروتن، یعقوب. (1388). «زمینههای فرهنگی تحولات جمعیتشناختی با اشاراتی به انتقال باروری در ایران». مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 14، 110-91.
کلانتری، صمد؛ ربانی، رسول و اکتایی، رزیتا. (1385). «بررسی عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار بر میزان باروری با تأکید بر نقش تنظیم خانواده در شهر اصفهان». فصلنامه علمی- پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شوشتر، 1(1)، 150-107.
گنجی، محمد؛ نیازی، محسن و مهربان، زهرا. (1398). «گونه شناسی سبک زندگی با تأکید بر نقش رسانه در میان زنان شهر شیراز»، دوفصلنامه پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، سال هشتم، شماره 14، 155-189.
مککوایل، دنیس. (1385). نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، چاپ دوم، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
لوکاس، دیوید و میر، پاول. (1387). درآمدی بر مطالعات جمعیتی، (ترجمهی حسین محمودیان)، تهران: مؤسّسهی انتشارات دانشگاه تهران.
محمودیان، حسین؛ کوچانی اصفهانی، مسعود و مقدس، سعید. (1394). «مصرف رسانه، مدیریت بدن و رفتار باروری؛ موردمطالعه: زنان معلم یاسوج». فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 8(31)، 173-196.
محمودیان، حسین و رضائی، مهدی. (1391). «زنان و کنش کم فرزندآوری». فصلنامه مطالعات راهبردی زنان، 14(55)، 173-226.
محمدی، میثم و رستگارخالد، امیر. (1394). «تغییرات فرهنگی و اُفت باروری در ایران (بر پایه تحلیل ثانوی دادههای پیمایش ارزشها و نگرشهای ایرانیان)». جامعهشناسی کاربردی، 26(2)، 159-180.
مشفق، محمود؛ محمودی، محمدجواد و مطیع حقشناس، نادر. (1391). «چشمانداز تحولات جمعیتی ایران: لزوم تجدیدنظر در سیاستهای جمعیتی». مطالعات راهبردی زنان، 14(55)، 172-151.
مهدیزاده، شراره و رضایی، فاطمه (1395). «نقش متغیرهای میانجی در تأثیرگذاری تلویزیونهای ماهوارهای بر مدیریت بدن دختران و زنان جوان». فصلنامهی مطالعات توسعهی اجتماعی- فرهنگی، 3(2)، 185-205.
Barber, J. S., Axinn, W. G. (2004). “New ideas and fertility limitation: The role of mass media”. Journal of marriage and family, 66(5), 1180-1200.
Cleland, J., Wilson, C. (1987). “Demand Theories of the Fertility Transition, an Iconoclastic View”, Population Studies, Vol. 41, 5-30.
Dhillon, P., Singh, L. L. (2010). Time varying and unvarying factors affecting ideal and actual family size in North India. Received from ppa2010. princeton. edu/download. aspx.
Espenshade, T. J., Guzman, J. C., Westoff, C. F. (2003). “The surprising global variation in replacement fertility”. Population Research and Policy Review, 22(5-6), 575-583.
Khatun, T. (2011). Desired and actual fertility in Bangladesh: The role of mass media and social interactions. Erasmus University.
Population Reference Bureau (2006). The 2006 World Population Data Sheet, NewYork.
Weeks, J.R. (1994). Population. 5th Edition, Belmont, California: Wadsworth Publishing Company.