استوار، صغری و رضویه، اصغر (1392). «بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان (SAS-A) جهت استفاده در ایران»، روشها و مدلهای روانشناختی، 3(12): 69-78.
براندن، ناتافیل (1387). روانشناسیعزتنفس، ترجمه: مهدی قراچه داغی، تهران: انتشارات نخستین.
برزگر بفروئی، کاظم؛ زارعی حسینآبادی، مهدی و امیدیان مرتضی (1395). «اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر اضطراب اجتماعی نوجوانان پسر کمتوان ذهنی»، روانشناسی افراد استثنایی، 6 (21): 169-188.
بساک نژاد، سودابه؛ اخلاقی جامی، لیلی؛ زمستانی، مهدی و زرگر، یداله (1393). «مقایسه تأثیر گروهی مهارتهای اجتماعی و گروه درمانشناختی رفتاری در کاهش اضطراب اجتماعی دانشجویان، مجله پزشکی ارومیه، 25(3): 172-181.
بهپژوه، احمد؛ سلیمانی، منصور؛ افروز، غلامعلی و غلامعلی لواسانی، مسعود (1389). «تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز»، فصلنامه نوآوریهایآموزشی، 9(3): 9-22.
حسنوند عموزاده، مهدی (1394). «تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر علائم اضطراب اجتماعی و شیوههای مقابلهای با استری در نوجوانان خانوادههای تحت پوشش سازمان بهزیستی»، پژوهشهای علوم شناختی و فناوری، 5(1): 21-36.
حسنوند عموزاده، مهدی؛
عقیلی، محمدمهدی و حسنوند عموزاده، معصومه (1392). «اثربخشی آموزش گروهی شناختی-رفتاری عزتنفس بر اضطراب اجتماعی و سلامت روان نوجوانان مضطرب اجتماعی»،
دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 14(2): 26-37.
خیر، محمد و استوار، صغری (1386). «ارتباط میان اضطراب اجتماعی و سوگیریهای شناختی در نوجوانان»، روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال 13، شماره 3، 263-256.
خیرخواه، معصومه؛ مکاری، هدا؛ نیسانی، لیلا؛ حسینی، آقا فاطمه (1392). «ارتباط اضطراب و عزتنفس در دختران نوجوان»، نشریه پرستاری ایران، 26(83): 19-29.
ذکایی، محمدسعید (1392). «مهارتهای ارتباطی در پژوهش اجتماعی»، رشد آموزش علوم اجتماعی، 16(1): 33-37.
رجبی، غلامرضا (1386). «سنجش پایایی و روایی مقیاس عزتنفس روزنبرگ در دانشجویان سال اول دانشگاه شهید چمران»، پژوهشهای تربیتی و روانشناختی، 3(2): 33-48.
سادوک، بنجامین جیمز؛ سادوک، ویرجینیا (1385). درستنامه روانپزشکی بالینی، ترجمه: محسن ارجمند، تهران: انتشارات ارجمند.
سیمیاریان، کوثر، سیمیاریان، قاسم و تدریس تبریزی، معصومه (1393). «بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر کاهش اضطراب اجتماعی و بهبود روابط بین فردی دانشآموزان دختر رشته ریاضی فیزیک پایه سوم دبیرستانهای شهر تهران»، پژوهشهای کاربردی در روانشناسی، 1(2): 33-45.
عابدی، احمد (1391). مهارتهای موردنیاز کودکان برای ورود به مدرسه، اصفهان: نشر نوشته.
عسگری، معصومه؛ امینی، کورش و صحبانی، فائزه (1394). «میزان شیوع اختلال فوبیای اجتماعی در دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان ابهر»، مجله اصول بهداشت روانی، 18(1): 7-42.
عنایت، حلیمه و آقاپور، اسلام (1389). «بررسی عاملهای اجتماعی-فرهنگی مرتبط باکیفیت سلامت روانی خانواده»، فصلنامه زن و جامعه، 1(2): 27-46.
فرگوسن، شری و مازین، لارنس ای (1382). قدرتوالدین (برنامهای برای کمک به موفقیت تحصیلی فرزندتان)، ترجمه: نسرین پارسا، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
کوئن، بروس (1388). مبانی جامعهشناسی، ترجمه: غلامعباس توسلی و رضا فاضل، تهران: سمت.
کایوند، فریدون؛ شفیعآبادی، عبدالله و سودانی، منصور (1388). «اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان پسر سال اول متوسطه ناحیه4 آموزش و پرورش شهر اهواز»، فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره 42: 1-24.
محسنی، منوچهر (1380). جامعهشناسی عمومی، تهران: طهوری.
محمدی، ابوالفضل؛ رزگر، فاطمه؛ امیدی، عبداله و باقریان سرارودی، رضا (1392). «مدلهای سببشناسی اختلال اضطراب اجتماعی»، مجله تحقیقات علوم رفتاری، 11(1): 68-80.
مسعودنیا، ابراهیم (1387). «خودکارآمدی عمومی و فوبیا اجتماعی: ارزیابی مدل شناختی - اجتماعی بندورا»، فصلنامهمطالعاتروانشناختی، 4(3): 115-128.
مویس، دانیل و رینولدز، دیوید (1390). آموزش مؤثر (روش تدریس کارآمد)، ترجمه: محمدعلی بشارت و حمید شمسیپور، چاپ دوم، تهران: انتشارات رشد.
نظری، ایمان؛ حسین پور، محمد (1387). «اثربخشی مهارتهای اجتماعی بر اضطراب و عزتنفس دانشآموزان باغملک»، یافتههای نو در روانشناسی، 2(6): 111-94.
هالجین، ریچارد پی و ویتبورن، سوزان کراس (1388). آسیبشناسی روانی (دیدگاههای بالینی درباره اختلالت روانی)، ترجمه: یحیی سید محمدی، تهران: روان.
وست وود، پیتر (1389). آموزشوپرورش کودکان نیازهای ویژه، ترجمه: شاهرخ مکوند حسینی، چاپ دوم، تهران: انتشارات رشد.
وکیلیان، سارا؛ قنبریهاشمآبادی، علی بهرام و طباطبایی، سید محمود (1387). «بررسی تأثیر افزودن آموزش مهارتهای اجتماعی بر گروه درمانی شناختی رفتاری در درمان هراس اجتماعی دانشجویان»، مجلهعلمی- پژوهشیاصولبهداشتروانی، 10(2): 87-97.
ولیزاده، شیرین و یوسفی لویه، مجید (1387). «روشهای افزایش عزتنفس در کودکان دارای نیازهای ویژه». تعلیم و تربیت استثنایی، 85 و 84: 70-83.
Alfano, C. A. (2005). Does negatine self- imagery play a causal role in social phobia among, PhD Dissertation University of Maryland, College Park.
Bellini,
S. (2004). “Social Skill Deficits and Anxiety in High-Functioning Adolescents With Autism Spectrum Disorders”,
Focus Autism Other Dev Disabl, 19(2): 78-86.
Cheng.
Gang, Z.
D. and Ding,
F. (2014). “Self-esteem and fear of negative evaluation as mediators between family socioeconomic status and social anxiety in Chinese emerging adults”,
International Journal Social Psychiatry, 61(6): 569-76
Farmer,
A. S. and Kashdan,
T. B. (2014). “Affective and Self-Esteem Instability in the Daily Lives of People With Generalized Social Anxiety Disorder”,
Clinical Psychological, 2(2): 187-201.
Loannis, A., Efrosini, K. (2008). “Nonverbal social interaction skills of children with learning disabilities”. Research in developmental disabilities, 29: 1-10.
Matson, J. L.; Fee, V. E.; Coe, D. A., Smith, D. (2000). “A social skills program for developmentally delayed preschoolers”. Journal of Clinical Child Psychology, 20(4): 428-433.
Rheingold, A. A., Herbert, J. D., Franklin, M. E. (2003). “Cognitive bias in adolescents with Social Anxiety Disorder”. Cognitive Therapy and Research, 27: 639-655.
Strahan, E. (2002). “The effects of social anxiety and social skills on Academic performance”. Personality and Individual Differences, 34(2): 347-366.