- آریانفر، حمیدرضا، (1389). سرگذشت بازار بزرگ تهران، بازارها و بازارچههای پیرامون آن در دویست سال اخیر. تهران: بنیاد ایرانشناسی.
- استیلر، دن. تونکیس، فرن، (1390). جامعه بازار و نظریه اجتماعی مدرن. ترجمۀ حسین قاضیان، تهران: نشر نی.
- بوردیو، پیر، (1380). نظریه کنش: دلائل عملی و انتخاب عقلانی. ترجمۀ مرتضی مردیها. تهران: نقش و نگار.
- پاکسرشت، سلیمان؛ حسینی، حاتم؛ و اینانلو، مینا، (1391). «تحلیل تماتیک رفتارهای بدنی در بین دختران و زنان تهرانی». فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 8 (28): 147-169.
- توسلی، غلامعباس، (1387). «جامعهشناسی فرهنگی بوردیو». در: ع. کاظمی، مطالعات فرهنگی مصرف فرهنگی و زندگی روزمره ایرانی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران.
- جلایی پور، حمیدرضا؛ و محمدی، جمال، (1387). نظریههای متأخر جامعهشناسی. تهران: نی.
- جنکینز،ریچارد، (١٣٨٥). پییربوردیو. ترجمۀ لیلاجوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: نی.
- حاتمنیا، شهرام، (1390). «فرهنگ کسبۀ فرشفروشان سرای بوعلی در بازار تهران». فصلنامه فرهنگ مردم ایران، 25: 69-84
- حسینیقمی، مژگان، (1393). «تغییرات ساخت اجتماعی بازار تهران». رسالۀ دکتری رشتۀ مسائل اجتماعی ایران، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
- حسینیقمی، مژگان؛ و رضایی، مریم، (1395). «پیوند بازار مسجد: انسجام اجتماعی در بازار تهران». پژوهشهای راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، 5 (15: 4): 19-48
- حسینزادهراد، کاوه، (1388). «آیا مقاومت در برابر قدرت امکانپذیر است». فصلنامۀ تخصصی علوم سیاسی، 8: 119 -128.
- حمیدی، نفیسه؛ اباذری، یوسف؛ و صادقی، سهیلا، (1387). «احساس ناامنی در تجربۀ زنانه از زندگی روزمره». پژوهش زنان، 6 (1): 75-103.
- روجک، کریس، (1390). مطالعات فرهنگی. ترجمۀ پرویز علوی، تهران: ثانیه.
- ریترز، جرج، (1374). نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: علمی.
- رجبی، آزیتا، (1386). ریختشناسی بازار. تهران: آگه.
- عنایت، حلیمه؛ و سروش، مریم، (1388). «میزان و نوع مقاومت زنان در رویارویی با ساختار قدرت در زندگی روزمره ». پژوهش زنان، 7 (2): 85-112.
- کاظمی، عباس، (1384). «پروبلملتیک زندگی روزمره در مطالعات فرهنگی و نسبت آن با جامعه ایرانی». مطالعات فرهنگی و ارتباطات، جلد 1، 4: 149-123.
- کرسول، جان، (1391). پویش کیفی و طرح پژوهش. ترجمۀ حسن داناییفرد و حسین کاظمی، تهران: صفار.
- گرنفل، مایکل، (1388). مفاهیم کلیدی پیر بوردیو. ترجمۀ محمدمهدی لبیبی، تهران: افکار.
- محبوبیآرانی، حمیدرضا؛ و جمالی، عباس، (1399). «آگامبن و فوکو: حاکمیت یا قدرت؟». دو فصلنامۀ فلسفی شناخت، پژوهشنامۀ علوم انسانی، 1/82: 195-215.
- محمدی، بیوک، (1390). درآمدی بر روش تحقیق کیفی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- میلز، سارا، (1388). گفتمان. ترجمۀ فتاح محمدی، تهران: هزارۀ سوم.
- نگری، آنتونیو؛ و هارت، مایکل، (1391). امپراتوری. ترجمۀ رضا نجفزاده، تهران: قصیده سرا.
- نظری،علی اشرف، (1391). سوژه، قدرت و سیاست. تهران: آشیان.
- نوابخش، مهرداد، و کریمی، فاروق، (1388). «واکاوی مفهوم قدرت در نظریات میشل فوکو». فصلنامۀ علومسیاسی، 3: 49-64.
- نویسنده نامعلوم، (1327). «ورقی از تاریخ طهران: سبزهمیدان و مجمع دار الصنایع». مجلۀ یادگار، 9 و 10: 59-70.
- وبر، ماکس، (1393). اقتصاد و جامعه. ترجمۀ عباس منوچهری و مهرداد ترابینژاد و مصطفی عمادزاده، تهران: سمت.
- Alasuutari, P., (2006). “Is Globalization Undermining the Sacred Principles of Modernity?”. in: Mimi White and James Schwoch (Eds.), Questions of Method in Cultural Studies, Malden: Blackwell Publishing.
- Arianfar, H., (2009). The history of Tehran’s Grand Bazaar, the markets and bazaars around it in the last two hundred years. Tehran: Iranology Foundation (in Persian).
- Bob, F., (1979). “Capital & Class”. Published 3 Times a Year by the Conference of Socialist Economists, Autumn 1979: 80.
- Bourdieu, P., (2001). Theory of action: practical reasons and rational choice. Translated in Persian by Morteza Mardiha. Tehran: Naqsh and Negar (in Persian).
- Braun, V. & Victoria, C., (2006). “Using thematic analysis in psychology”. Qualitative Research in Psychology, 3 (2): 83.
- Creswell, J., (2012). Qualitative survey and research design. Translated by Hassan Danaei Fard and Hossein Kazemi. Tehran: Safar (in Persian).
- De Certeau, M., (1993). Walking in the City, in the Practice of Everyday Life. (S. Rendall, transl.), Berkeley: University of California Press: 91-110.
- Enayat, H. & Soroush, M., (2008). “The level and type of women’s resistance in facing the power structure in everyday life”. Women’s Research, 7(2): 85-112 (in Persian).
- Grenfell, M., (2008). Pierre Bourdieu’s key concepts. Translated by Mohammad Mehdi Labibi, Tehran: Afkar (in Persian).
- Griller, R., (1996). “The Return of the Subject? The Methology of Pierre
Bourdieu”. in: Critical Sociology, 22 (1): 1966.
- Hamidi, N.; Abazari, Y. & Sadeghi, S., (2007). “The feeling of insecurity in women’s experience of everyday life”. Women’s Research. 6 (1): 75-103 (in Persian).
- Hatem Nia, Sh., (2018). “The business culture of the carpet sellers of Bu-Ali Sector of Tehran’s Bazaar”. Quarterly Journal of Iranian People’s Culture, 25: 69-84 (in Persian).
- Hosseini Qomi, M., (2013). Changes in the social construction of Tehran Bazaar. Doctoral thesis on Iran’s social problems. Tehran: Shahid Beheshti University (in Persian).
- Hosseini Qomi, M. & Rezaei, M., (2015). “Mosque-Bazaar linkage, social cohesion in Tehran’s Bazaar”. Strategic Researches On Security And Social Order, 5 (15, Issue 4): 19-48 (in Persian).
- Hosseinzadeh Rad, K., (2009). “Is it possible to resist power?”. Political Science Quarterly, 8: 119-128 (in Persian).
- Jalaipour, H. & Mohammadi, J., (2009). Late theories of sociology. Tehran: Ney Publishers (in Persian).
- Jenkins, R., (2007). Pierre Bourdieu. Translated by: Lila jo-afshani and Hassan Chavoshian, Tehran: Ney Publishers (in Persian).
- Kazemi, A., (2006). “The problematic of everyday life in cultural studies and its relationship to Iranian society”. Cultural Studies and Communications, 1 (4): 123-149 (in Persian).
- Keshavarzian, A., (2007). Bazaar and State in Iran: The Politics of the Tehran Marketplace. Cambridge: Cambridge University Press.
- Mahboubi Arani, H. & Jamali, A., (2019). “Agamben and Foucault: Sovereignty or Power? Bi-quarterly journal of the philosophy of cognition”. Bulletin of Human Sciences, 82/1: 195-215 (in Persian).
- Mills, S., (2008). Conversation. Translated by: Fattah Mohammadi, Tehran: Hazare Sevvom (in Persian).
- Minson, J., (1980). “Strategies for socialist? Foucault’s conception of power”. Economy & society. 9: 8.
- Mohammadi, B., (2013). Introduction to qualitative research method. Tehran: Research Institute of Humanities and Cultural Studies (in Persian).
- Navabakhsh, M. & Karimi, F., (2008). “Analyzing the concept of power in the theories of Michel Foucault”. Political Science Quarterly, 3: 49-64 (in Persian).
- Nazari, A. A., (2012). Subject, power and politics. Tehran: Ashian (in Persian).
- Negri, A. & Hart, M., (2011). Empire. Translated by Reza Najafzadeh. Tehran: Qaseeda Sara (in Persian).
- Pakserasht, S.; Hosseini, H. & Inanloo, M., (2011). “Thematic analysis of physical behaviors among Tehrani girls and women”. Quarterly Journal of the Iranian Association for Cultural and Communication Studies, 8 (28): 147-169, (in Persian)
- Rajabi, A., (2016). Morphology of the market. Tehran: Agah Publication (in Persian).
- Ritters, G., (1995). Sociological theories in the contemporary era. Translated by Mohsen Thalasi, Tehran: Elmi Publication (in Persian).
- Rojak, C., (2018). Cultural studies. Translated by Parviz Alavi, Tehran: Saniyeh Publishers (in Persian).
- Stiller, Dan. T., F., (2011). Market society and modern social theory.Translated in Persian by: Hossein Ghazian, Tehran: Ney publication (in Persian).
- Tavasli, Gh. A., (2009). “Bourdieu’s cultural sociology”. in: Abbas Kazemi, Cultural studies of cultural consumption and Iranian everyday life. Tehran: Academic Jihad Publications, Tehran branch: 99-106 (in Persian).
- Unknown author (1948).” A page from the history of Tehran: Sabzeh Meydan and Majma Dar-ol-Sana-ye”. Yadgar Magazine, 9 &10: 59-70 (in Persian).
- Weber, M., (2014). Economy and society. Translated by: Abbas Manouchehri, Mehrdad Torabinejad and Mostafa Emadzadeh, Tehran: Samt Publishers (in Persian).
- White, M. & Schwoch, J., (Eds.), (2006). Questions of Method in Cultural Studies. Malden: Blackwell Publishing.