- استراس، آنسلم؛ و کوربین، جولیت، (1390). اصول و روش تحقیق کیفی (نظریه مبنایی- رویهها و شیوهها). بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- توکل، محمد؛ و قاضینژاد، مریم، (1385). «شکاف نسلی در رویکردهای کلان جامعهشناختی». نامۀ علوم اجتماعی، 27(1): 124-95. https://jnoe.ut.ac.ir/article_14976.html
- خوشنام، مژگان، (1400). «پدیدارشناسی مکان در زیست جهان دانشجویی (مورد مطالعه: دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران)». آموزشعالی ایران، 13(1): 1-38. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.20088000.1400.13.1.1.5
- روشه، گی، (1384). تغییرات اجتماعی. منصور وثوقی، تهران: نی.
- سبزهای، محمدتقی؛ مرادخانی، همایون؛ و مصطفی، شیما، (1400). «برداشتهای نسلی از هویت نزد تحصیلکردههای کرمانشاه». پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، 10(18): 269-302. https://doi.org/10.22084/csr.2021.23958.1949
- شفرز، برنهارد، (1383). مبانی جامعهشناسی جوانان. کرامتالله راسخ، تهران: نی.
- فاضلی، نعمتالله، (1387). فرهنگ و دانشگاه. تهران: ثالث.
- فراستخواه، مقصود، (1389). دانشگاه و آموزشعالی (منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی). تهران: نی.
- فراستخواه، مقصود، (1396). گاه و بیگاهی دانشگاه (مباحثی نو و انتقادی در باب دانشگاه پژوهی، مطالعات علم و آموزشعالی. تهران: انتشارات آگاه.
- فرزادسیر، کامران؛ الوانی، سیدمهدی، و زارع، حمید، (1400). «طراحی الگوی مناسب برای شناسایی شایستگیهای مؤسسات آموزشعالی کشور (مطالعه موردی دانشگاههای دولتی)». پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، 10(18): 9-33. https://doi.org/10.22084/csr.2021.12612.1245
- قانعیراد، محمدامین؛ ملکی، امیر؛ و محمدی، زهرا، (1393). «مطالعه دگرگونی فرهنگی در سه نسل دانشگاهی (مطالعه موردی: اساتید علوم اجتماعی دانشگاههای تهران)». جامعهشناسی ایران، 15(1): 30-164. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.17351901.1393.15.1.2.9
- لوفور، هانری، (1389). تولید فضا. محمود عبدالله زاده و علی میرآخورلی، تهران: مرکز مطالعات و برنامهریزی.
- مانهایم، کارل، (1380). ایدئولوژی و اتوپیا. فریبرز مجیدی، تهران: سمت.
- محمدپور، احمد، (1390). روش تحقیق کیفی ضد روش (جلد 2). تهران: جامعهشناسان.
- محمدی، زهرا، (1393). «دگرگونی فرهنگی در سه نسل دانشگاهی». رسالۀ دکتری، دانشگاه پیامنور، تهران: مرکز تحصیلات تکمیلی.
- محمدی، زهرا؛ و فراستخواه، مقصود، (1397). «تحول میان نسلی در زندگی علمی استادان دانشگاه». مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 7(3): 413-439. file:///C:/Users/user/Downloads/4020413970301.pdf
- محمدی، زهرا؛ و فراستخواه، مقصود، (1400). تحولات بین نسلی در زندگی دانشگاهی ایران مطالعهای در سه نسل استادی. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی.
- Baker, H., (2000). Discontinuous change and Research on Generations. Avalable online at research: Fss.un/hb/disc.log.htm.
- Barnet, R., (2000). Realizing the university int an Age of Supercomplexity. London: The Society for Research into Higher Educatio & Open University.
- Basantes, A., Cabezas, M. & Casillas, S., (2020). “Digital Competences Relationship between Gender and Generation of University Professors”. Article in International Journal on Advanced Science Engineering and Information Technology, 10(1): 204-211. Enlace: https://bit.ly/3GVh1UD
- Bourdieu, P., (2001). Homo Academicus. Peter Collier, Cambridge: Polity Press.
- Brooks, A. C., (2006). Generations and the future of association participation. Chicago: William E. Smith Institute for Association Research.
- Corbin, J. & Anselm, S., (2008). Basics of Qualitative Research. 3nd ed, London: Sage Publications.
- Creswell, J. W., (2007). Qualitative Inquiry & Research Design. 2nd ed, California: Sage Pubications, Inc.
- Dey, I., (2015). Qualitative Data Analysis: A User- Friendly Guide for Social Scientists. London: Routledge Press.
- Farasatkhah, M., (2010). University and Higher Education (Global Perspectives and Iranian Problems). Tehran: Nay. (in persian).
- Farastkhah, M., (2016). Sometimes the University (new and critical debates about the research university), studies of science and higher education. Tehran: Aghat Publications. (in persian).
- Farzadsir, K., Alvani, S. M. & Zare, H., (2011). “Designing an Appropriate Model for Identifying the Competencies of Higher Education Institutions in the Country (Case Study of Public Universities)”. Contemporary Sociological Research, 10(18): 9-33. https://doi.org/10.22084/csr.2021.12612.1245 (in persian).
- Fazeli, N., (2008). Culture and University. Tehran: Sales. (in persian).
- Ghanei Rad, M. A., Maleki, A. & Mohammadi, Z., (2014). “A Study of Cultural Change in Three Generations of the Social Sciences”. Journal of Sociology, 15(1): 64-30. DOR: 20.1001.1.17351901.1392.14.1.2.2 (in persian)
- Glaser, B. & Anselm, S., (1967). Discovery of grounded theory. Chicago: Aldine.
- Habermas, J., (1987). The Theory of Communicative Action. Cambridge: Polity Press.
- Harvey, D., (2000). Spaces of hope. Edinburgh: University Press.
- Harvey, D., (2004). “Space as a key word”. Paper for Marx and Philosophy Conference, 29 May 2004, p8 Institute of Education, London.
- Harvey, D., (2008). “The Right to the City”. New Left Review, 53(1): 23- 40. https://erikafontanez.com/wp-content
- Khoshnam, M., (2022). “Phenomenology of Place in the Student Lifeworld (Case Study: Undergraduate Students of Tehran University)”. Iranian Higher Education Quarterly, 13(1): 1-38. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.20088000.1400.13.1.1.5 (in persian).
- Lefebvre, H., (1991). The production of space. Oxford: Basil Blackwell.
- Lefebvre, H., (2010). Space Production. Mahmoud Abdollahzadeh and Ali Mirakoorli, Tehran: Center for Study and Planning. (in persian).
- Mannheim, C., (2001). Ideology and Utopia. Fariborz Majidi, Tehran: Samt. (in persian).
- Mohammadpour, A., (2011). Qualitative research method of anti-procedure (Volume 2). Tehran: Sociologists' publication. (in persian).
- Mohammadi, Z., (2014). “Cultural transformation in three generations”. PhD thesis, Payame Noor University, Tehran: Graduate School. (in persian).
- Mohammadi, Z. & Farastkhah, M., (2022). Intergenerational changes in university life in Iran, a study in three generations of professors. Tehran: Higher Education Research and Planning Institute. (in persian).
- Mohammadi, Z. & Farastkhah, M., (2017). “Intergenerational change in the academic life of university professors”. Social studies and research in Iran, 7 (3): 413-439. https://doi.org/10.22059/JISR.2018.255505.660 (in persian)
- Roche, G., (2005). Social Change. Mansour Vosoughi, Tehran: Ney, Seventeenth Edition. (in persian).
- Sabzei, M. T., Moradkhani, H. & Mostafa, S., (2017). “Generational Perceptions of Identity among Kermanshah Educated People”. Contemporary Sociological Research, 10(18): 269-302. https://doi.org/10.22084/csr.2021.23958.1949 (in persian).
- Schwarz, B., (2004). Fundamentals of Young Sociology. Karamatullah Rasekh, Tehran: Ney. (in persian).
- Strauss, A. & Corbin, J., (2011). Principles and Methods of Qualitative Research (Basic Theory - Procedures and Practices). Biouk Mohammadi, Tehran: Research Institute for Humanities and Cultural Studies, Third Edition. (in persian).
- Tawakkel, M. & Ghazinejad, M., (2015). “Generational Gap in Macrosociological Approaches”. Social Science Letters, 27(3): 124-95. _14976_94df009256eeb9c504c2c852c76f9bb6.pdf (ut.ac.ir) (in persian).
- Valerii, E. & Laptevа, A., (2016). “New Generation of Universities”.Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences, 11(9): 316- 304. https://doi.org/10.17516/1997-1370-2016-9-11-2681-2696.