- آریانی، ابراهیم؛ زاهدبابلان، عادل؛ معینیکیا، مهدی؛ خالقخواه، علی؛ سروش، مصطفی؛ و موسوی، طیبه، (1395). «نقش شبکههای اجتماعی مجازی در توسعه قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی». برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 7(29): 41-68. https://doi.org/10.22054/qjsd.2016.7885
- اهوری، هومن؛ دیواندری، علی؛ اسفیدانی، محمدرحیم؛ و اخلاصی، امیر، (1400). «کاربران کارآفرین: انگیزههای کارآفرینانه، سرمایه انسانی و اجتماعی (مطالعه موردی: کیک استارتر)». توسعۀ کارآفرینی، 14(4): 561-579. https://dx.doi.org/10.22059/jed.2021.323388.653661
- جوادی، الهه؛ علیزاده اقدم، محمدباقر؛ و عباسزاده، محمد، (1401). «تأثیر پارکهای علم و فناوری بر کارآفرینی دانشجویان دانشگاه تبریز با تأکید بر نقش استارتاپها». ترویج علم، 13(1): 114-139. https://dx.doi.org/10.22034/popsci.2022.324377.1159
- حاتمیخلجان، خدیجه؛ قاضینژاد، مریم؛ باستانی سوسن؛ و راد، فیروز، (1402). «بررسی نقش سازمانهای مردمنهاد در حل مسائل اجتماعی (فراتحلیل تحقیقات انجامیافته در سالهای ۱۳۹۸-۱۳۷۰)». رفاه اجتماعی، ۲۳ (۸۸): 237-270. https://dx.doi.org/10.32598/refahj.23.88.4085.1
- حسینی، سیدکمالالدین؛ اصغرپورماسوله، احمدرضا؛ نوغانیدختبهمنی، محسن؛ و حاتمی، صادق، (1402). «شناسایی شرایط زمینهای و مداخلهای در پرورش هوشیاری کارآفرینانه؛ (مطالعۀ کیفی تجارب زیستهی بنیانگذاران شرکتهای دانشبنیان مشهد)». توسعۀ کارآفرینی، 16(1): 1-13. https://dx.doi.org/10.22059/jed.2023.305996.653409
- حیدری، رضا؛ اسداللهی، احسان؛ اصفهانی، مهدی؛ و یوسفپور، سمیرا، (1401). «مدلسازی توسعه کارآفرینی در گردشگری ورزشی ایران مبتنیبر رویکرد ساختاری -تفسیری (ISM)». پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 12(24): 29-46.
- رحیمی، امیر؛ احسانی، محمد؛ صفاری، مرجان؛ و نوروزیسیدحسینی، رسول، (1401). «شناسایی و مدلیابی مؤلفهها و شاخصهای ارزیابی کارآفرینی دانشگاهی در دانشکدههای علوم ورزشی». پژوهش در ورزش تربیتی، 10(29): 17-44. https://dx.doi.org/10.22089/res.2020.8812.1867
- سلطانیبهرام، سعید؛ کبیری، افشار؛ و جعفرنژاد، مینا، (1399). «مطالعۀ کیفی قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم انسانی دانشگاه تبریز با رویکرد نظریه دادهبنیاد». جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، 9(2): 207-232. https://dx.doi.org/10.22034/jeds.2020.11481
- عباسی، حمیدرضا؛ حسینینیا، غلامحسین؛ و داوری، علی، (1402). «شناسایی و واکاوی مکانیزمهای توسعه رفتار کارآفرینانه در سازمانهای دولتی (مورد مطالعه: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)». توسعۀ کارآفرینی، 16(1): 15-30. https://dx.doi.org/10.22059/jed.2023.346522.654019
- عربیون، ابوالقاسم؛ عبداللهزاده، غلامحسین؛ شریفزاده، ابوالقاسم؛ و محسنی، احمد، (1389). «شناسایی و اولویتبندی شاخصهای تعیینکننده کارآفرینی کسبوکارها». توسعه کارآفرینی، 3(2): 65-97. https://jed.ut.ac.ir/article_22823.html
- علیزادهاقدم، محمدباقر، (1395). «سرمایۀ اجتماعی تبیینکنندهای برای قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز». جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، 5(2): 103-130. https://journals.tabrizu.ac.ir/article_6404.html
- علینژاد، منوچهر؛ و نصرتی، روحاله، (1396). «حکشدگی کنش اقتصادی: مطالعه الگوی کنش اقتصادی دریانیهای آذریزبان». مطالعات جامعهشناختی (نامه علوم اجتماعی سابق)، 24(2): 435-458. https://dx.doi.org/10.22059/jsr.2018.65472
- قاسمی, جواد؛ و اسدی، علی (1389). «تحلیل عاملی عوامل مؤثر در ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مطالعه موردی: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران)». اقتصاد و توسعه کشاورزی، 24(1): 13-22. https://dx.doi.org/10.22067/jead2.v1389i1.3487
- میری، عبدالرضا؛ داورزنی، محمد؛ و سبزیکاران، اسماعیل، (1393). «بررسی نقش زمینههای اجتماعی - فرهنگی مدیران SME ها بر کارآفرینی شرکتی». مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 23(76): 29-57. DOR: 20.1001.1.22518037.1393.23.76.2.3
- همتی، رضا؛ و راجی، ملیکا، (1401). «ارزشهای فرهنگی و نگرشهای کارآفرینی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاههای اصفهان و یاسوج». جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، 11(1): 149-171. https://dx.doi.org/10.22034/jeds.2022.48412.1579
- یزدانپناه، مسعود؛ و زبیدی، طاهره، (1396). «تأثیر ویژگیهای کارآفرینی بر نیت کارآفرینانه در دانشگاه رامین خوزستان». پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، 23(2): 115-131. https://journal.irphe.ac.ir/article_702927.html
- یعقوبیفرانی، احمد؛ سلیمانی، عطیه؛ و موحدی، رضا، (1393). «تحلیل عوامل مؤثر بر کارآفرینی زنان روستایی». مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 12(4): 7-42. https://dx.doi.org/10.22051/jwsps.2015.1493
- Abbasi, H., Hosseininia, G. H. & Davari, A., (2023). “Identification and analysis of the mechanisms of development of entrepreneurial behavior in government organizations (case study: Ministry of Cooperatives, Labor and Social Welfare)”. Journal of Entrepreneurship Development, 16(1): 15-30. https://doi.org/10.22059/jed.2023.346522.654019 (in Persian)
- Ahvari, H., Divandai, A., esfidani, M. R. & Ekhlassi, A., (2022). “User Entrepreneurs: Motives, Social and Human Capital (Case Study: Kickstarter)”. Journal of Entrepreneurship Development, 14(4): 561-579. https://doi.org/10.22059/jed.2021.323388.653661 (in Persian)
- Akhter, R. & Sumi, F. R., (2014). “Socio-cultural factors influencing entrepreneurial activities: A study on Bangladesh”. IOSR Journal of Business and Management, 16(9): 1-10. https://doi.org/10.12691/jfe-11-1-2.
- Alinejad, M. & Nosrati, R., (2018). “Flexible Embededdness; Sociological study of the Daryanis economic action”. Sociological Review, 24(2): 435-458. https://doi.org/10.22059/jsr.2018.65472 (in Persian)
- Alizadehaghdam, M. B., (2017). “Social capital as an explanation for the entrepreneurial ability of graduate students of Tabriz University”. Journal of Economic & Developmental Sociology, 5(2): 103-130. https://sociology.tabrizu.ac.ir/article_6404.html?lang=en (in Persian)
- Arabiun, A., Abdollahzadeh, G., Sharifzadeh. A. & Mohseni, A., (2010). “Identifying and prioritizing business entrepreneurial indicators”. Journal of Entrepreneurship Development, 3(2): 65-97. https://jed.ut.ac.ir/article_22823.html?lang=en (in Persian)
- Aryani, E., Zahedbablan, A., Moenikeia, M., Khaleghkhah, A., Sorosh, M., & Mosavi, T., (2016). “The Role of Virtual Social Networks in the Development of Entrepreneurial Capabilities of Postgraduate Students”. Social Development & Welfare Planning, 7(29): 41-69. https://doi.org/10.22054/qjsd.2016.7885 (in Persian)
- Covin, J. G., Green, K. M. & Slevin, D. P., (2006). “Strategic process effects on the entrepreneurial orientation-sales growth rate relationship”. Entrepreneurship Theory and Practice, 30(1): 57-81. https://doi.org/10.1111/j.1540-6520.2006.00110.x
- Davidson, P. & Honig, B., (2003). “The Role of Social & Human Capital among Nascent Entrepreneurs”. Journal of Business Venturing, 18: 301-331. https://doi.org/10.1016/S0883-9026(02)00097-6
- Dewantoro, A. D. & Lena, E., (2021). “The Role of Entrepreneurship and Social Capital in Building the Sustainability of SMES in Indonesia”. International Journal of Trend in Scientific Research and Development, 5(4): 53-58. https://www.ijtsrd.com/papers/ijtsrd41156.pdf
- Ghasemi, J. & Asadi, A., (2010). “Factor Analysis of Factors Affecting Entrepreneurial MentalityFactor Analysis of Factors Affecting Entrepreneurial Mentality of Graduate Students (Case Study: University College of Agriculture & Natural Resources, University of Tehran)”. Journal of Agricultural Economics and Development, 24(1): https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i1.3487 (in Persian)
- Gomez Lacap, J. P., (2018). “Social Entrepreneurial Intentions of University Students in Pampanga, Philippines”. Journal of Entrepreneurship and Business, 6(1): 1-16. https://doi.org/10.17687/JEB.0601.01
- Halkos, G. E. & Tzeremes, N. G., (2011). “The effect of national culture on countries’ innovation efficiency”. MPRA. Paper No. 30100, posted 06. April 2011 / 09:25.Online at: http://mpra.ub.uni-muenchen.de/30100/MPRA
- Hatami Khaljan, K., Ghazi Nejad, M., Bastani S. & Rad, F., (2023). “Investigating the role of non-governmental organizations in solving social problems (Meta-analysis of research 1370-1398)”. Refahj, 23(88): 237-270. https://doi.org/10.32598/refahj.23.88.4085.1 (in Persian)
- Hayton, J. C., George, G. & Zahra, S. A., (2002). “National Culture and Entrepreneurship: A Review of Behavioral Research”. Entrepreneurship Theory and Practice, 26(4): 33–52. https://doi.org/10.1177/104225870202600403
- Hemmati, R. & Raji, M., (2022). “Cultural values and entrepreneurial attitudes of students: Research in Isfahan and Yasuj universities”. Journal of Economic & Developmental Sociology, 11(1): 149-171. https://doi.org/10.22034/jeds.2022.48412.1579 (in Persian)
- Heydari, R., Asadollahi, E., Esfahani, M. & Yousefpour, S., (2023). “Modeling Entrepreneurship Development in Iranian Sports Tourism Based on Interpretive Structural Method (ISM)”. Contemporary Studies on Sport Management, 12(24): 29-48. https://doi.org/10.22084/smms.2022.23841.2817 (in Persian)
- Hisrich, R. D. & Peters, M. P., (2005). Entrepreneurship, Tuat Mc Graw- Hill publishing company. fifth edition.
- Hofstede, G., Noorderhaven, N., Thurik, R., Uhlaner, L. M. & Wennekers, A. R. M., (2004). “Culture's Role in Entrepreneurship: Self-Employment Out of Dissatisfaction (2004)”. University of Illinois at Urbana-Champaign's Academy for Entrepreneurial Leadership Historical Research Reference in Entrepreneurship, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=1496783.
- Hoseini, S. K., Asgharpour Masouleh, A., Noghani Dokht Bahmani, M. & Hatami, S., (2023). “Identifying the contextual and intervening conditions in the cultivation of entrepreneurial awareness; (Qualitative study of the lived experiences of the founders of knowledge-based companies in Mashhad)”. Journal of Entrepreneurship Development, 16(1): 1-13. https://doi.org/10.22059/jed.2023.305996.653409 (in Persian)
- Hsieh, H. F. & Shannon, S., (2005). “Three Approaches to Qualitative Content Analysis”. Qualitative Health Research, 15 (9): 1277-1288. https://doi.org/10.1177/1049732305276687
- Ilmakunnas, P. & Kanniainen, V., (2001). “Entrepreneurship, Economic Risks, and Risk Insurance in the Welfare State: Results with OECD Data 1978±93”. German Economic Review, 2(3): 195-218. https://doi.org/10.1111/1468-0475.00034
- Javadi, E., Alizadeh aghdam, M. B. & Abbaszadeh, M., (2022). “The effect of science and technology parks on entrepreneurship of Tabriz university students with emphasis on the role of startups”. Popularization of Science, 13(1): 114-139. https://doi.org/10.22034/popsci.2022.324377.1159 (in Persian)
- Karimi, S., Biemans, H., Chizari, M. & Molder, M., (2012). “The Impact of Environmental & Cultural Factors on Students Entrepreneurial Intentions Agriculture”. Entrepreneurship Development, 5 (3): 105-124. https://doi.org/10.2139/ssrn.2275638
- Karns, M. P., (2016). Nongovernmental organization. Retrieved from: https://www.britannica.com/topic/nongovernmental-organization.
- Lerners, M. & Haber, S., (2000). “Performance factors of small tourism ventures: The interface of tourism, entrepreneurship and the environment”. Journal of business venturing, (16): 77-100. https://doi.org/10.1016/S0883-9026(99)00038-5
- Lin, B. W., Li, P. C. & Chen, J. S., (2006). “Social capital, capabilities, and entrepreneurial strategies: A study of Taiwanese high-tech new ventures”. Technological Forecasting & Social Change, (73): 168.181. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2004.12.001
- Miri, A., Davarzani, M. & Sabzikaran, E., (2014). “Examine the role of social and cultural context of Small and medium-sized enterprises (SME) managers on Corporate Entrepreneurship (Industrial Parks in Tehran)”. Management Studies in Development and Evolution, 23(76): 29-57. https://jmsd.atu.ac.ir/article_858.html?lang=en (in Persian)
- Mueller, S. L. & Thomas, A. S., (2001). “Culture and entrepreneurial potential: A nine country study of locus of control and innovativeness”. Journal of business venturing, 16(1): 51-75. https://doi.org/10.1016/S0883-9026(99)00039-7
- Obschonka, M., Hakkarainen, K., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., (2017). “Entrepreneurship as a twentyfirst century skill: Entrepreneurial alertness and intention in the transition to adulthood”. Small Business Economics, 48(3): 487–501. https://doi.org/10.1007/s11187-016-9798-6
- Obschonka, M., Schmitt-Rodermund, E., Silbereisen, R. K., Gosling, S. D. & Potter, J., (2013). “The regional distribution and correlates of an entrepreneurship-prone personality profile in the United States, Germany, and the United Kingdom: a Socio-ecological perspective”. Journal of Personality and Social Psychology, 105(1): 104-122. https://doi.org/10.1037/a0032275
- Poon, J., Thai, T. D. & Navbor, D., (2012). “Social capital and female entrepreneurship in rural region: evidence from Vietnam”. Applied Geography, 35: 308-315. https://doi.org/10.1016/j.apgeog.2012.08.002
- Rahimi, A., Ehsani, M., Saffari, M. & Norouzi Seyed Hossini, R., (2023). “Identifying and Modeling the Components and Indicators of Academic Entrepreneurship Evaluation in Faculties of Sport Sciences”. Research on Educational Sport, 10(29): 17-44. https://doi.org/10.22089/res.2020.8812.1867 (in Persian)
- Rauch, A. & Frese, M., (2000). “Psychological approaches to entrepreneurial success. A general model and an overview of findings”. in: C. L. Cooper and I.T. Robertson (eds.), International Review of Industrial and Organizational Psychology, Chichester: Wiley: 101–142.
- Schwartz, Y., Weizman, A., Fortus, D., Krajcik, J. & Reiser, B. J., (2009). “The IQWST Experience: Using Coherence as a Design Principle for a Middle School Science Curriculum”. Journal of Elementary School, 109(2): 199–219. https://doi.org/10.1086/590526
- Soltani Bahram, S., Kabiri, A. & Jafarinejad, M., (2020). “A Qualitative Study of Entrepreneurship Capability of Graduate Students in the Humanities by Grounded Theory (The case of University of Tabriz students)”. Journal of Economic & Developmental Sociology, 9(2): 207-232. https://doi.org/10.22034/jeds.2020.11481 (in Persian)
- Song, M., Podoynitsyna, K., Van der Bij, H. & Halman, J. I. M., (2008). “Success Factors in New Ventures: A Meta-analysis”. Product Innovation Management, (25): 7–27. https://doi.org/10.1111/j.1540-5885.2007.00280.x
- Thurik, R. & Dejardin, M., (2012). “Entrepreneurship and Culture: Roy Thurik and Marcus Dejardin”. In: Entrepreneurship in Context (pp: 186-197). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203802090
- Turker, D. & Selcuk, S., (2009). “Which Factors Affect Entrepreneurial Intention of University Students?”. Journal of European Industrial Training, 33(2): 142-159. https://doi.org/10.1108/03090590910939049
- Uhlaner, L. & Thurik, R., (2007). “Postmaterialism influencing total entrepreneurial activity across countries”. Journal of Evolutionary Economics, (17): 161–185. https://doi.org/10.1007/s00191-006-0046-0
- Yazdanpanah, M. & Zobeidi, T., (2023). “Impact of entrepreneurial characteristics on entrepreneurial intentions: a case study of Khouzestan Ramin University”. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 23(2): 115-131. https://journal.irphe.ac.ir/article_702927.html?lang=en (in Persian)
- Yaghubifarani, A., Soleymani, A. & Movahedi, R., (2015). “Sociological Study of the Attitudes toward Mehr among Alameh University Students”. Women's Studies Sociological and Psychological, 12(4): 7-42. https://doi.org/10.22051/jwsps.2015.1493 (in Persian)
- Yukongdi, V. & Jennyvi, M. C., (2020). “The influence of family, human, social capital & government support services on women entrepreneurial start-up decisions: A qualitative study”. Review of Integrative Business and Economics Research, (9): 307-318.
- Zhang, S. N., Li, Y. Q., Liu, C. H. & Ruan, W. Q., (2020). “Critical Factors Identification and Prediction of Tourism and Hospitality Students' Entrepreneurial Intention”. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, (26): 100-234. https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2019.100234
- Zhao, X., Li, H. & Rauch, A., (2012). “Cross-country differences in entrepreneurial activity: The role of cultural practice and national wealth”. Frontiers of Business Research in China, 6(4): 447-474. https://doi.org/10.3868/s070-001-012-0021-0