- ابراهیمی، نسرین؛ صباغیان، زهرا؛ و ابوالقاسمی، محمود، (1390). «بررسی رابطه امید با موفقیت تحصیلی دانشجویان». پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 60: 1-16.
- بخارایی، احمد؛ شربتیان، محمد حسین؛ و ایمنی، نفیسه، (1394). «مطالعۀ جامعهشناختی سلامت اجتماعی زنان و عوامل مؤثر بر آن (مطالعۀ موردی: زنان منطقۀ چهار شهری تهران)». پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، 4 (7): 29-54.
- بدریگرگری، رحیم؛ مصرآبادی، جواد؛ پلنگی، مریم؛ و فتحی، رحیمه، (۱۳۹۱). «ساختار عاملی فرسودگی تحصیلی با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی در دانشآموزان متوسطه». اندازهگیری تربیتی، ۷: ۱۶۴-۱۷۰.
- براتدستجردی، نگین؛ داورپناه، هدایتاله؛ و اسماعیلی، معصومه، (1395). «بررسی رابطۀ بین میزان استفاده از شبکۀ اجتماعی فیسبوک و سلامت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان 92-1391». جامعهشناسی کاربردی، 27 (61): 156-143.
- برنا، خاطره؛ موسوینسب، مریم؛ جوهری، زهرا؛ و رمضانزاده، محبوبه، (1399). «ارتباط بین سلامت معنوی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر». مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20 (2): 62-72.
- بهروزی، ناصر؛ شهنیییلاق، منیجه؛ پورسید، سید مهدی، (1391). «رابطۀ کمالگرایی، استرس ادراک شده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی». راهبرد فرهنگ، 20: 83-102.
- پرچم، اعظم؛ فاتحیزاده، مریم؛ محققیان، زهرا، (1392). «ابعاد سهگانه نظریه امید اسنایدر و تطبیق آن با دیدگاه قرآن کریم». تحقیقات علوم قرآن و حدیث دانشگاه الزهرا، 10 (1): 1-29.
- حاتمیان، پیمان؛ و سپهرینژاد، مریم، (1397). «پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس دشواری تنظیم هیجان و حمایت اجتماعی در دانشجویان پرستاری». راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11 (1): 59-65.
- حسینپور، الهام؛ عسگری، علی؛ و آیتی، محسن، (1395). «رابطۀ اعتیاد به اینترنت و تلفن همراه با فرسودگی تحصیلی دانشجویان». فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6 (4): 59-73.
- دهشیری، غلامرضا؛ سهرابی، فرامرز؛ جعفری، عیسی؛ و نجفی، محمود، (1387). «بررسی خصوصیات روانسنجی مقیاس بهزیستی معنوی در میان دانشجویان». مطالعات روانشناختی دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، 4 (3): 129-144.
- رجبیپور میبدی، علیرضا؛ و دوستحسینی، فهیمه، (1397). «اثر سلامت معنوی بر فرسودگی تحصیلی با نقش میانجی امید به زندگی». اخلاق زیستی، 28: 40-47.
- شربتیان، محمدحسن، (1391). «تأملی بر پیوند معنایی مؤلفههای سرمایۀ اجتماعی و میزان بهرهمندی از سلامت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیامنور مشهد». جامعهشناسی مطالعات جوانان، 2 (5): 174-149.
- شیخالاسلامی، علی؛ کریمیانپور، غفار؛ و ویسی، روناک، (1393). «پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال در دانشجویان». روانشناسی تربیتی، 12 (39): 25-63.
- طهماسبزادهشیخلار، داود؛ شیخی، موریس؛ و عظیمپور، احسان، (1397). «نقش بهزیستی اجتماعی و فرسودگی تحصیلی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان». راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11 (2): 90-83.
- عبداللهتبار، هادی؛ کلدی، علیرضا، محققیکمال، حسین؛ ستارهفروزان، آمنه؛ و صالحی، مسعود، (1388). «بررسی سلامت اجتماعی دانشجویان». رفاه اجتماعی، 8 (31 و 30): 189-171.
- عبدیزرین، سهراب؛ شریفیانا، سعیده؛ و اکبرزاده، مهدی، (1397). «رشد مسیر شغلی مبتنیبر امید براساس اهمالکاری تحصیلی و انگیزش تحصیلی». مشاوره شغلی و سازمانی، 11 (40): 115-136..
- عجماکرامی، آسیه؛ رضایی، طاهره؛ و بیانی، علیاصغر، (1394). «بررسی رابطۀ امید بهکار و انگیزش تحصیلی با فرسودگی». دانش و تندرستی، 10(1): 44-50..
- فتحی، منصور؛ فکرآزاد، حسین؛ غفاری، غلامرضا؛ و بوالهری، جعفر، (1392). «عوامل زمینهساز بیوفایی زناشویی زنان». رفاه اجتماعی، 13 (51): 109-130.
- کرمیقهی، محمدتقی؛ و زادسر، زینب، (1392). «سنجش بررسی رابطۀ دینداری و سبک زندگی (مطالعۀ موردی زنان 20 ساله و بیش تر ساکن شهر تهران). فرهنگ و هنر، 1: 101-85.
- محمدی، مهدی؛ کشاورزی، فهیمه؛ و حیدری، الهام، (۱۳۹۳). «ارائه الگوی علّی کیفیت محیط دانشگاه، انسجام تحصیلی و اجتماعی و فرسودگی تحصیلی». روشها و مدلهای روانشناختی، 4 (16): ۱۱-۲۸.
- محمدیفر، یوسف؛ و الماسیفرد، محمدرسول، (1399). «تبیین پیشرانهای اجتماعی و اقتصادی تعمیق پدیدۀ بیکاری در کرمانشاه». پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، 9 (16): 117-141.
- موسویاقدم، سید رحمتالله؛ داوریفرد، فروزان؛ ویسی، ناهید؛ توان، حامد؛ و صادقخانی، اسدالله، (1394). «مقایسه رابطه باورهای دینی و بهزیستی روانشناختی با فرسودگی شغلی بالا و پایین». پژوهش در دین و سلامت، 2 (1): 11-18.
- موسوی، سیده شایسته؛ و هومن، حیدرعلی، (1392). «رابطۀ بین امید با یادگری خود نظم یافته و رضایتمندی از تحصیل در بین دانشجویان». تحقیقات روانشناختی، 5 (15): 1-15.
- موسوی، فاطمه؛ و شکری، فرزانه، (۱۳۹۴). «مطالعه پیشرفت تحصیلی دانشجویان براساس پیشبینی کنندههای فرسودگی تحصیلی و تنیدگی زندگی دانشجویان». رویش روانشناختی، 4 (۱۰): ۵۹-۸۰.
- مهدویکنی، محمدسعید، (1387). دین و سبک زندگی. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق.
- نصیری، حبیباله؛ و جوکار، بهرام، (1387). «معناداری زندگی، امید، رضایت از زندگی و سلامت روان در زنان». پژوهش زنان، 6 (2): 157-176.
- وبر، ماکس، (1385). اخلاق پروتستانی و روح سرمایهداری. ترجمۀ عبدالکریم رشیدیان و پریسا منوچهری، تهران: شرکت انتشارت علمی و فرهنگی.
- وبر، ماکس، (1387). دین، قدرت و جامعه. ترجمۀ احمد تدین، تهران: انتشارات هرمس.
- همتی، رضا؛ و صادقی، اسما، (۱۳۹۷). «تحلیلی بر فرسودگی تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان». مسائل اجتماعی ایران، 9 (۲): ۲۳۳-۲۵۷.
- هوشیاری، جعفر؛ صفوراییپاریزی، محمدمهدی؛ و نیوشا، بهشته، (1393). «رابطۀ کارآمدی خانواده با بهزیستی معنوی در دانشجویان و طلاب». مطالعات اسلام و روانشناسی، 8 (15): 87-102.
- Bernhard, C., (2007). “A survey of burnout among college music majors”. Journal of College Student, 41(2): 392-401.
- Burisch M. A., (2002). “Longitudinal study of burnout: the relative importance of dispositions and experiences”. Work & Stress 16 (1): 1 - 7.
- Callaghan, L., (2008). Social Well-Being in Extra Care Housing: An Overview of the Literature. personal social service research unit, established at the universityof kent an Canterbury, www.ukc.ac.uk/PSSRU
- Chang, E.; Lee, A.; Byeon, E.; Seong, H. & Lee, S. M., (2016). “The Mediating Effct of Motivational Types in the Relationship between Perfectionisn and Academic Burnout”. Journal of Personality and Individiual differences, 89: 202-210.
- Jacobs, S. & Dodd, D., (2003). “Student burnout as a function of personality, social support, and workload”. Journal of College Student Development, 44(3): 291-303.
- Keyes, C. L. M. & Shapiro, A., (2004). “Social well-being in the United States: A descriptive epidemiology (pp. 350–372)”. In: O. G. Brim, C. D. Ryff, & R. C. Kessler (Eds.), How healthy are we?: A national study of well-being a midlife, University of Chicago Press.
- Keys, C. M. & Shapiro, A., (2004). “Social wellbeing in the U.S.A. Descriptive Epidemiology”. In: Orville, B, Carol D, Ryff .A & Ronal, C.Kessler (Eds) Healthing Are You? A National Study of wellbeing of Midlife, University of Chicago press.
- Law, D., (2007). “Exhaustion in university students and the effect of coursework involvement”. Journal of American College Health, 55 (4): 239-45.
- P.Lindfors, J.; Minkkinen, A.; Rimpela, R. H., (2018). “Family and social capital, school burnout and academic achievement: a multilevel longitudinal analysis among Finnish pupils”. International journal of Adolescence and Youth, 23 (3): 368- 381.
- Palos, R.; Maricutoiu, L. & Costea, I., (2019). “Relation between academic performance, student engagement and student burnout: A cross-lagged of a two-wave study”. Journal of Studies in Educational Evaluation, 60: 199-204.
- Salmela-Alo, K.; Kiuru, N.; Pietikainen, M. et al., (2011). “Does school matter? The role of school context in adolescents’ school-related burnout”.European Psychologist, 13(1): 12-23.
- Salmela-Aro, KY, Savolainen, H. & Holopainen, L., (2008). “Depressive Symptoms and School Burnount During Adolescence”. Journal of Youth and Adolescence, 6: 34-45.
- Sarchami, R.; Rajaei, Sh. & Aalaei, Sh. (2020). “Evaluation of the relationship between religious beliefs and academic achievements of dental students”. Journal of Education and Health Promotion, 9: 1-5.
- Schaufeli, W.; Martinez, I.; Marquez-Pinto, A. et al., (2002). “Burnout and engagement in university students- a cross national study”. Journal of Cross-Cultural Psychology, 33(5): 464-81.
- Severiens, S. E. & Schmidt, H. G., (2009).” Academic and social integration and study progress in problem based learning”. High Educ. 58(1): 59-69.
- Snyder. C. R., (2000). Handbook of Hop: Theory, measures and Applications. Edited by: C.R. Snyder. U.S.A: Academic Press.
- Tukaev, S. V.; Vasheka, T. V. & Dolgova, O. M., (2013). “The Relationships Between Emotional Burnout and Motivational, Semantic and Communicative Features of Psychology Students”. Journal of Procedia - Social and Behavioral Sciences, 82: 553 – 556.
- Tukaev, S. V.; Vasheka, T. V. & Dolgova. O. M., (2013). “The Relationships Between Emotional Burnout and Motivational, Semantic and Communicative Features of Psychology Students”. Journal of Procedia - Social and Behavioral Sciences, 82: 553 – 556.
- Wachholtz, A. & Rogoff, M., (2013). “The relationship between spirituality and burnout among medical students”. Journal of contemp Med Educ, 1(2): 83-91.
- Yang, H.-J.; (2004). “Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in Taiwans technical- vocational colleges”. Journal of Educational Development, 24: 283-301.
- Yildirim, İ., (2008). “Relationships between Burnout, Sources of Social Support and Sociodemographic Variables”. Soc Behav Pers Int J., 36(5): 603-16.