- اصغری، الناز؛ خالقدوستمحمدی، طاهره؛ عسگری، فریبا؛ و کاظمنژاد، احسان، (1387). «بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی پرستاران». نشریۀ اندیشه و رفتار در روان روانشناسی بالینی، 2 (8): 1-7.
- اللهیاری، طلعت؛ و میریبلوچی، عصمت، (1386). «میزان رضایتمندی شغلی مددکاران اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در تهران». فصلنامۀ علوم اجتماعی، ۱۶ (۴۴): 193 - 219.
- اسکویی بهروز، (۱۳۸۱). مدیریت رفتار سازمانی. انتشارات مؤسسه آذربایجان.
- بهزادفر، مینا؛ و صائبی، محمد، (1379). «عوامل عمده مؤثر بر رضایت شغلی بهورزان منطقۀ قزوین». مجلۀ علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ۴ (4): 65-70.
- پرتوی، بامداد؛ و عسگری، فرید، (1389). «سنجش رضایت شغلی منابع انسانی در بخش دولتی ایران». مطالعات کمی در مدیریت، ۱ (۲): 80 - 96.
- ترکمان، فرح؛ عابدی، سیده مرضیه، (1386). «شناسایی عوامل مؤثر در رضایت شغلی دبیران». نشریۀ تحقیقات روانشناختی، ۱ (۳): 38-48.
- توسلی، غلامعباس، (1393). جامعهشناسی کار و شغل. چاپ سیزدهم، انتشارات سمت.
- حلوانی، غلامحسین؛ باقیانیمقدم، محمد حسین؛ رضایی، محمد حسن، (1386). «بررسی وضعیت خستگی در کارگران کارخانجات کاشی شهر یزد». فصلنامه سلامت کار ایران، ۴ (۳ و ۴): 57 - 63.
- درویش، حسین، (1386). «بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان». فرهنگ مدیریت، 5 (۱۶): 117-140.
- صافی، محمد هادی؛ فلاحی خشکناب، مسعود؛ راسل، مهدی؛ و رهگذر مهدی، (1388). «رضایت شغلی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران». مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۱۰ (۴): 323-332.
- علویلنگرودی، سید کاظم؛ و غفوری، حمیده، (1390). «رابطه بین رضایت شغلی تعهد سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران». نشریه نوآوریهای مدیریت آموزشی، ۶ (۴): 85 - 109.
- غلامیکوتنایی، کوروش، (1389). «بررسی رابطه بین سرمایۀ اجتماعی و رضایت شغلی در میان کارکنان شرکت ملی گاز ایران». رسالۀ دکترای رشتۀ جامعهشناسی، دانشگاه اصفهان.
- فروغی، فیضالله؛ خرازی، هادی؛ ایرانفر، شیرین؛ و رضایی، منصور، (1386). رضایت شغلی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۷ (۲): 335 - 343
- قلتاش، عباس، (1392). «رابطۀ فرهنگ سازمانی و هوش سازمانی با رضایت شغلی کارکنان». نشریۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ۵ (۳): 115 - 128.
- کریتنر، رابرت؛ و آنجلو، کینیکی، (1384). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمۀ فرهنگی و صفرزاده، انتشارات پویش چاپ اول.
- کورمن، آبراهام، (1381). روانشناسی صنعتی و سازمانی. ترجمۀ حسین شکرکن، انتشارات رشد، چاپ سوم.
- گروسی، سپیده؛ و قربانزاده، رضا، (1386). «بررسی تأثیر برخی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و امکان ارتقای شغلی زنان شاغل؛ شهر کرمان». مطالعات زنان، 1 (3): 33 - 55
- مهدوی، موسی؛ فرهیبوزنجانی، برزو؛ و عباسی، مصیب، (1390). «عوامل مؤثر بر رضایت یا عدم رضایت شغلی کارکنان فاوای نزسا». فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام، 2 (۳ و ۴): 101 - 120
- هومن، حیدر علی، (1381). تهیه و استاندارد ساختن مقیاس سنجش رضایت شغلی. انتشارات مرکز آموزش دولتی، چاپ اول.
- Aberhurt, & Shunny, (2000). “Shift work & Job Stress”. Journal of Organizational Behavior.
- Dorman, C. & Zapf, D., (2001). “Social Stressors at Work, Irritation and Depressive Symptoms”. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 75(1): 33-58.
- Papp, I.; Markkanen, M. & Von Bonsdorff, M., (2003). “Clinical environment as a learning environment: student nurses’ perceptions concerning clinical learning experiences”. Nunse Educ Today, 23(4), 23(4): 262-8.
- George, M. & Jons, J., (1999). Organizational behavior. New York: Sddision Wesley.
- Ginzberg, E. et al., (1951). Occupational choice, an approach to a general. New York: Columbia U. Press. VIII.
- Hellriegel, D. & Woodman, R. W., (1989). Study guide to accompany: organizational behavior. American: West.
- Hellriegel, D. & Woodman, R. W., (1998). Organizational behavior. Ohio: South-Western Callege
- Roman, L., (2008). “Nursing shortage: Looking to the future”. RN, Lu KY, chang LC, Wu HL. Relationship between professional commitment,job satisfaction, and work stress in public health nurses in Taiwan, Professional Nursing, 2007: 3(2): 10-116.
- Wittz, (1996). “Burnout & Organization Commitmen”. Personnel Management Journal.