- رفیعپور، فرامرز، (1381). موانع رشد علمی ایران و راه حلهای آن. انتشارات سهامی انتشار.
- محمودی، سیدمحمد؛ زارعیمتین، حسن؛ بحیرایی، حسن، (1391). «شناسایی و تبیین شایستگیهای مدیران دانشگاه». فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، 1(1)، صص: 114-143.
- محسنی، منوچهر، (1396). مبانی جامعهشناسی علم: جامعه، علم و تکنولوژی.انتشارات طهوری.
- نورشاهی، نسرین، (1387). شایستگیهای لازم برای ریاست دانشگاه و میزان اهمیت نسبی آنها از نظر صاحبنظران آموزش عالی ایران. مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، تهران.
- نورشاهی، نسرین، (1388). «معیارهای انتخاب و انتصاب رؤسای دانشگاهها: مقایسۀ تجارب برخی از دانشگاههای جهان». مجموعه رویکردها و چشماندازهای نو در آموزش عالی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی، صص: 177-207.
- نیرومند، پوراندخت؛ بامدادصوفی، جهانیار؛ اعرابی، سیدمحمد؛ امیری، مقصود، (1391). «چارچوب مفهومی شایستگی مدیران عامل شرکتهای فناوری بنیان: ابعاد، مؤلفهها و شاخصها». فصلنامۀ مشاوره شغلی و سازمانی، 12(4)، صص: 145-161.
- Burgoyne, J.; Mackness, J. & Williams, S., (2008). “Baseline Study of Leadership Development in Higher Education”. Draft Report, Department of Educational Research, Lancaster University, Leadership Foundation for Higher Education, Pp: 2-7.
- Brinckmann, J., (2007). Competence of Top Management Teams and Success of NewTechnology -Based Firms. Frankfurt: Deutscher, Universitats-verlag.
- Lucia, A. & Lepsinger, R., (1999). The Art and Science Competency Models: Pinpointing Critical Success Factors in Organizations. Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco, CA.
- Martin G. & Staines H., (1994). “Managerial competences in small firms”. Journal of Management Development, Vol. 13, No. 7, Pp: 23–34.
- Manchester, T. U., (2011). Assessment centres. Retrieved from The University of Manchester: http://www.careers.manchester.ac.uk/students/applicationsinterviews/assessmentcentres/
- Mensfiled, S., (2002). The Competency Movement. Ih: S. Horton.
- Oshins, M., (2002). “Identifying a Competency Model for Hotel Managers”. B.A. State University of New York at Binghamton.
- Pounder, J. S., (1999), “Organizational Effectiveness in Higher Education: Managerial Implications of a Hong Kong Study”. Educational Management & Administration, Vol. 27, No. 4, Pp: 389-400.
- Rowley, J., (1997). “Academic leaders: made or born?”. Industrial and Commercial Training, Vol. 29, No. 3, Pp: 78–84.
- Spencer, L. M. Jr & Spencer, S.M., (1993). Competence at Work: Models for Superior Performance. John Wiley & Sons, New York, NY.
- Spendlove, M., (2007). “Competencies for Effective Leadership in Higher Education”. International Journal of Educational Management, Vol. 21, No. 5, Pp: 407-417.
- Wolverton, M.; Ackerman, R. & Holt, S., (2005), “Preparing for Leadership what Academic Department Chairs Need to know”. Journal of Higher Education Policy and Management, Vol. 27, No. 2, Pp: 227-38.
- Wisniewski, M. A., (2004). “Leadership in Higher Education”. Academic leadership, Vol. 8, Issue 4, Pp: 206-214.