استوری، جان (1389). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمه حسین پاینده، تهران، نشر آگه.
اسحاقی، سید حسین (1388). مصرف مدبرانه در اسلام، قم: موسسه بوستان کتاب.
باکاک، رابرت (1381). مصرف، ترجمه خسرو صبری، تهران: نشر شیرازه.
بهار، مهری (1390). مصرف و فرهنگ، تهران:، نشر سمت.
بهار، مهری (1392). اصول و مبانی مطالعات فرهنگی، تهران: نشر سمت.
بودریار، ژان (1390). جامعه مصرفی، ترجمه پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
چاوشیان، حسن (1381). سبک زندگی و هویت اجتماعی، رساله دکتری جامعهشناسی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
خانی هنجنی، نجمه؛ الوندی، هومن؛ باقی نصرآبادی، علی (1396). پرسهزنان هراز: علل گرایش جوانان به پرسهزنی در خیابان هراز شهر آمل. نشریه پژوهشهای جامعه شناسی معاصر، 6(11): 74-51.
دواس، دی ای (1392). پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.
ربیعی، علی؛ رفیعی، ملکه (1396). «مصرفگرایی: از اجبار تا لذت مطالعهای جامعهشناختی پیرامون مصرفگرایی در میان ساکنان شهر تهران». مجله جامعهشناسی ایران، دوره 17(2-1): 166-144.
زیمل، جرج (1372). کلانشهر وحیات ذهنی، ترجمه یوسف اباذری، نامه علوم اجتماعی، جلد دوم شماره سوم.
ساروخانی، باقر(1389). جامعهشناسی ارتباطات، تهران: انتشارات اطلاعات.
سعیدی، علیاصغر (1384). فرهنگ مصرفی: هواهای نفسانی جوانان وزنان در جامعه مصرفی، نامه پژوهش، تهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
سیدباقری، سیدکاظم (1391). اصلاح الگوی مصرف از منظر سیاسی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
سیدینیا، سید اکبر (1388). «مصرف و مصرفگرایی از منظر اسلام و جامعهشناسی اقتصادی»، فصلنامه اقتصاد اسلامی، سال نهم، شماره 34: 178-151.
طالبی، ابوتراب؛ رمضانی، محمد (1396). «بازدارندههای مصرفگرایی مورد مطالعه: ساکنان شهر کاشان»، نشریه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، دوره 18، شماره40: 184-157.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی، قم: صبح صادق.
کاظمی، عباس (1387). مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، جهاد دانشگاهی تهران.
کلانتری، خلیل (1394). پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی اقتصادی، تهران، نشر فرهنگ صبا.
کنعانی، محمدامین ؛ رزاقی، فاطمه (1396). رسانه، درونیسازی هنجارها و تصور از بدن: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه گیلان. دوفصلنامه پژوهشهای جامعه شناسی معاصر، دوره6، ش10: 27-1.
گل محمدی، احمد (1381). جهانیشدن، فرهنگ و هویت، تهران: نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1378). تجدد و تشخص، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
لایون، دیوید (1380). پسامدرنیته، ترجمه محسن حکیمی، تهران: انتشارات آشیان.
مارکوزه، هربرت (1362).انسان تک ساحتی، ترجمه محسن مؤیدی، تهران: انتشارات امیرکبیر.
هورکایمر، ماکس؛ آدورنو، تئودور (1380).صنعت فرهنگسازی، ترجمه مراد فرهاد پور، ارغنون شماره 18.
وبلن، تورستین (1383).نظریه طبقه مرفه، ترجمه فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
Bourdieu, P. )1984). Distinction: A social Critique of the judgement of tast , London Routledge.
Bavel, R. V. (2003). Understandings of Consumerism in Chile in Journal of Consumer Culture. Vol. 3(3): 343-362
Campbell,C. (1987). The Romantic Etnic and the Spirit of Modern Consumption,oxford: black well Corrigan,P. (1996). the Sociology of Consumption, London: sage.