روشن، آرتور (1385)، قصهگویی، مترجم: بهزاد عمادی و مژگان یزدانی، تهران: انتشارات جوانه رشد.
الوین و مارگریت، فرید (1384)، من خوبم تو هم خوبی، ترجمه؛ پروین عظیمی، تهران: نشر دنیای نو.
اریکسون، میلتون (1386)، قصه درمانی، قرچه داغی، مهدی، تهران: نشر دایره، چ سوم.
بتلهایم، برونو (1384)، کودکان به قصه نیاز دارند، ترجمه؛ بهروز کیا، کمان، تهران: نشر افکار.
پتریک جی، ماهونی، (1389)، زیگموند فروید- ترجمه خشایار دیهیمی، تهران: نشر ماهی.
زاهدیفر، شهین و دیگران (1379) ساختواعتباریابیمقیاسیبرایسنجشپرخاشگری مجله علومتربیتی وروانشناسی، دانشگاه شهید چمران دوره سوم سال هفتم، شماره های1 و 2.
سازمان بهداشت جهانی (1389)، آموزش کودکان خیابانی، مترجمین: ماهرخ حسنزادگان و نوید سعید رضوانی، تهران.
فرجاد، محمدحسین (1383)، روانشناسی و جامعهشناسی جنایی، نشر همراه.
فرجاد، محمدحسین (1388)، آسیبشناسی اجتماعی کودکان خیابانی، دختران فراری، نشر علی.
فرجاد، محمدحسین (1384)، آسیبشناسی کجروهای اجتماعی، تهران: قوه قضاییه.
فیروزبخت، مهرداد (1384)، اریک برن (بنیانگذار تحلیل رفتار متقابل)، تهران، نشر دانژه.
قاسمی، مهرزاد (1388)، کودکان خیابانی در ایران و جهان، بیجا.
ون جونزویان، استوارت (1384)، تحلیل رفتار متقابل، ترجمه دکتر بهمن دادگستر، نشر دایره، تهران: چ سوم.
وزارت آموزش و پرورش آموزش (1384)، معلمان با رویکرد یادگیری آزاد و از راه دور، مترجم علی عربانی دانا، تهران.
نیکمنش، زهرا و کاظمی، یحیی (1387)، تأثیرالگویآموزشخوشبینیبهروشقصهگویی،فصلنامه علمی و پژوهشی در سلامت روانشناسی، دوره دوم شماره سوم.
Freed, E. and Freed, M. (1977), New ta for kids. New York: Turtleback Publications.
Rowshan, A. (2005), Telling tales: how to use stories to help children. Canada: Oneworld Publication.
World Health Organization. (2009), Working with street children. New York: Dept. of Mental Health and Substance Dependence.