@article { author = {rabbani, ali and momenirad, fahimeh}, title = {Evaluation of Educational factors affecting the socialization of children based on content analysis (The Study two groups of mothers affected in Isfahan)}, journal = {Two Quarterly Journal of Contemporary Sociological Research}, volume = {5}, number = {8}, pages = {47-67}, year = {2016}, publisher = {Bu Ali Sina University}, issn = {2476-6305}, eissn = {2476-5643}, doi = {10.22084/csr.2016.1646}, abstract = {The aim of this study was to evaluate qualitative factors affecting education in the socialization of children. The population, vulnerable mothers aged 25 to 40 in the opening, at least one child 6 to 12 years old. 15 of these cases were selected by convenience sampling method. . Qualitative research methods and interview techniques were used to collect data. The theoretical approach used in this article, based on the type of family, socialization, and women are vulnerable. Selected vulnerable women addicted women and women are addicted wife. To investigate the  Educational factors affecting the socialization of children , it was necessary first to examine models of family upbringing. Finally, as the three factors of effective pedagogical beliefs and thought, empathy and attachment were categorized and the socialization of children in the family due to the factors studied. The results show that most of these children in families due to the lack of psychological security as well as rejection from society, do not have proper socialization; But if you create the enabling environment problems can be productive member of society.}, keywords = {socialization,vulnerable women,parenting style,family}, title_fa = {بررسی عوامل تربیتی مؤثر، بر جامعه‌پذیری فرزندان بر اساس روش تحلیل مضمون (مطالعه موردی دو گروه از مادران آسیب‌دیده شهر اصفهان)}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی کیفی عوامل تربیتی مؤثر در میزان جامعه‌پذیری کودکان است. جامعه آماری، مادران آسیب‌پذیر 25 تا 40 ساله را در بر می­گیرد که حداقل دارای یک فرزند 6 تا 12 ساله هستند. 15 نفر از این مادران به روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق کیفی بوده و به‌منظور گردآوری اطلاعات از تکنیک مصاحبه استفاده شد. رویکرد نظری مورد استفاده در این مقاله بر پایه نوع خانواده­ها، جامعه­پذیری و زنان آسیب­‌پذیر می‌باشد. زنان آسیب‌پذیر انتخاب‌شده زنان معتاد و  زنان همسر معتاد هستند. برای بررسی عوامل تربیتی مؤثر بر جامعه‌پذیری لازم بود در ابتدا مدل تربیتی خانواده‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت عوامل تربیتی مؤثر به‌صورت سه عامل نگرش‌ها و باورها، همدلی و وابستگی دسته‌بندی شد و میزان جامعه‌پذیری کودکان در خانواده با توجه به این عوامل بررسی شد. نتایج این پژوهش نشان داده است که اکثر این فرزندان به‌دلیل عدم وجود امنیت روانی در خانواده‌هایشان و همچنین طرد شدن از طرف جامعه، جامعه‌پذیری مناسبی ندارند؛ ولی در صورت ایجاد بستر مناسب و رفع مشکلات می‌توانند عضو مؤثری در جامعه باشند.}, keywords_fa = {جامعه‌پذیری,زنان آسیب‌پذیر,سبک فرزندپروری,خانواده}, url = {https://csr.basu.ac.ir/article_1646.html}, eprint = {https://csr.basu.ac.ir/article_1646_55c7f2fc8804c742b495430814ee6e49.pdf} }